Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Plně naočkovaní cestující z EU a USA budou moci do Anglie bez povinné izolace

Očkování, ilustrační foto
Očkování, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Britská vláda dnes rozhodla, že plně naočkovaní občané zemí Evropské unie a Spojených států budou moci od 2. srpna cestovat do Anglie, aniž by museli do desetidenní izolace, informovala agentura Reuters. Nové opatření má platit pro cestující ze zemí, které britská vláda pokládá za nízce či středně rizikové. Českou republiku Londýn považuje z hlediska šíření koronaviru za středně rizikovou.

Cestující, kteří se chtějí vyhnout karanténě, musí být naočkováni jednou z vakcín, které uznává Evropská unie nebo Spojené státy, tedy Pfizer/BioNTech, Moderna, AstraZeneca a Johnson & Johnson. Nadále bude platit povinnost prokázat se před odletem negativním PCR testem a absolvovat další PCR test druhý den po příjezdu do země.

Povinné karanténě se v Anglii zatím vyhnuli jen cestující, kteří byli naočkováni v rámci britského zdravotnického systému NHS, a získali zdravotnický pas, kterým se museli při příjezdu prokázat. Před odjezdem do země museli mít rovněž negativní test na koronavirus a druhý den po příjezdu museli absolvovat další test. V případě cest ze zemí, které britská vláda považuje za středně rizikové, museli do nařízené izolace, nebo mohli absolvovat další test osmý den po příjezdu.

Britská vláda rozhodla o uvolnění některých opatření po silné kritice turistického průmyslu, podle kterého postupovala příliš pomalu.

Jakékoli uvolnění, které oznámí Anglie, bude pravděpodobně brzy platit i ve zbytku Spojeného království, píše Reuters.

Změna usnadní cestování nejen občanům unijních zemí a USA ale i Britům, kteří žijí v zahraničí. Zatímco mnoho zemí EU uznává zdravotnický pas vydaný v Británii, Spojené státy minulý týden uvedly, že pro britské občany neplánují uvolnit přísná cestovní opatření.

Témata:  očkování Velká Británie

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy