Až 76 procent Američanů se domnívá, že facebook dělá společnost horší. Podle 13 procent na ni nemá žádný vliv a zbylých 11 procent si myslí, že je to naopak. Na obecně negativním hodnocení sítě se shodli respondenti nehledě na věk, pohlaví či etnický původ.

Dokonce i častí uživatelé facebooku - ti, kteří uvedli, že stránku navštíví alespoň několikrát týdně - si myslí, že sociální síť společnosti spíše škodí. Uvedlo to 70 procent z nich. Ačkoli většina lidí napříč politickými stranami tvrdí, že facebook dělá více škody než užitku, tento pocit roste mezi republikány (82 procent).

Mezi většinou, která si myslí, že facebook škodí společnosti, však panuje menší shoda v tom, zda je na vině samotná platforma, či nikoli. Celkem 55 procent lidí uvedlo, že problém je spíše v tom, jak lidé facebook používají. Naproti tomu 45 dotazovaných si myslí, že je to dané spíše tím, jak je síť provozovaná.

Zhruba polovina Američanů (49 procent) uvedla, že zná někoho, o kom si myslí, že díky obsahu na facebooku uvěřil konspiračním teoriím. Toto číslo roste u mladších ročníků, až 61 procent Američanů mladších 35 let uvedlo, že zná někoho takového. Naopak pouhých 35 procent Američanů starších 65 let se domnívá, že zná někoho, kdo kvůli facebooku uvěřil konspiračním teoriím.

Facebook čelí nové vlně kontroverzí v důsledku zveřejnění interních dokumentů, které odhalují firemní kulturu a ukazují na neschopnost platformy čelit nenávistnému obsahu v zemích jako je Indie, kterým není věnována taková pozornost jako Spojeným státům. Informace pocházejí z tisíců dokumentů, které z Facebooku vynesla bývalá zaměstnankyně Frances Haugenová. Ta od té doby svědčila v americkém Kongresu a před evropskými poslanci a vyzývala k větší regulaci firmy. Facebook koncem října oznámil své přejmenování na Meta Platforms.

Až 53 procent Američanů si myslí, že vláda by měla zvýšit regulaci facebooku, oproti 11 procentům, která si myslí, že by ji měla snížit.

Američané obecně příliš nevěří v dobré úmysly technologických firem. Celkem 38 procent respondentů uvedlo, že vůbec nedůvěřuje firmám jako je Google, Facebook nebo Amazon, což je o téměř deset procent víc než v březnu 2019. Jen 34 procent Američanů technologickým firmám částečně důvěřuje, což je mírný pokles oproti 40 procentům před dvěma lety.