Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Putin: Rusko se stalo jedním z největších dodavatelů ropy a plynu do Číny

Vladimir Putin, ruský prezident
Vladimir Putin, ruský prezident
Foto: kremlin.ru

Rusko se stalo jedním z největších dodavatelů ropy a plynu do Číny. Uvedl to dnes ruský prezident Vladimir Putin. Ruský vývoz energetických produktů do Číny výrazně vzrostl poté, co Rusko v únoru zahájilo útok na Ukrajinu a západní země na něj uvalily rozsáhlé sankce, napsala agentura Reuters.

Dodávky ruského plynu do Číny prostřednictvím plynovodu Síla Sibiře v období od ledna do listopadu dosáhly 13,8 miliardy krychlových metrů, zatímco v celém loňském roce to bylo 10,5 miliardy krychlových metrů. V samotném listopadu pak Rusko vystřídalo Saúdskou Arábii na postu největšího dodavatele ropy do Číny, píše Reuters.

"Podle výsledků za letošní rok se Rusko stalo jedním z vedoucích vývozců ropy do Číny," uvedl Putin před dnešní videokonferencí s čínským prezidentem Si Ťin-pchingem. Dodal, že Rusko se stalo pro Čínu druhým největším dodavatelem plynu prostřednictvím plynovodů a čtvrtým největším dodavatelem zkapalněného zemního plynu (LNG).

Ruský vicepremiér Alexandr Novak koncem listopadu uvedl, že ruský energetický export do Číny se letos z hlediska objemu zvýšil o deset procent a z hlediska hodnoty dokonce o 64 procent.

Témata:  Vladimír Putin Rusko Čína ropa plyn

Související

Aktuálně se děje

8:20

Mrtví a desítky zraněných. Rusko vyšetřuje tragickou vlakovou nehodu

Tragická železniční nehoda se stala v noci ze soboty na neděli v ruské Brjanské oblasti u hranic s Ukrajinou. Nejméně sedm lidí zemřelo a další desítky cestujících se zranily, když vlak narazil do zříceného mostu. Není v tuto chvíli zcela jasné, co způsobilo pád konstrukce. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Džibutsko

Analýza

Tajemství Džibutska. Jak se z neviditelné africké země stala křižovatka, kde se protínají zájmy velmocí?

Relativně stabilní Džibutsko leží u průlivu Bab-al-Mandab mezi Rudým mořem a Adenským zálivem, kudy proudí až třetina světové námořní dopravy. V regionu zmítaném válkami, kolapsy států i vzestupem radikálních hnutí se právě zde kříží zájmy USA, Číny, Ruska i Íránu. Africký roh už dávno není opomíjenou periferií. Proměňuje se v laboratoř nového typu globálního soupeření – a to vše na pozadí bezpečnostní krize, která může vážně narušit světový obchod.