Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jubilejní automobil Škoda: Vůz s pořadovým číslem 20 milionů mají v Kvasinách

Škoda Auto, a.s.
Škoda Auto, a.s.
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Kvasiny - Kvasinský závod automobilky Škoda dnes vyrobil vůz s pořadovým číslem 20 milionů. Šlo o užitkový Karoq. Počty vyrobených vozů automobilka počítá od zahájení výroby automobilů v Mladé Boleslavi v roce 1905 a do součtu zahrnuje vozy vyrobené v českých i zahraničních závodech.

Škoda Auto chce do roku 2025 představit pět čistě elektricky poháněných modelů. Na nedávném autosalonu ve Frankfurtu automobilka prezentovala studii elektrického automobilu s autonomním řízením Škoda Vision E.

V nejbližší době mají růst prodejů Škody Auto táhnout hlavně vozy segmentu SUV. Nejnovějším vozem v této kategorii je Karoq, který bude na trhy přicházet od konce října. Od letošního února automobilka prodává SUV model Kodiaq. Celkem Škoda nabízí sedm modelových řad. Má 15 výrobních závodů v osmi zemích. V ČR firma od roku 1991 investovala přes 300 miliard korun. Celosvětově od roku 1991 vyrobila 15 milionů vozů.

Škoda Auto je od roku 1991 součástí německého koncernu Volkswagen. V České republice provozuje tři výrobní závody a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí.

Témata:  Škoda automobilový průmysl EuroZprávy.cz

Související

Aktuálně se děje

2:12

Menšík a Sovák říkali blbosti o ničem? Miroslav Hanuš měl možná lépe volit slova

Vladimír Menšík nebo Jiří Sovák jsou dodnes považováni za geniální vypravěče. Na tradici takto nadaných lidí mezi českými herci navazuje Miroslav Hanuš, který se o dvojici velikánů vyjádřil po svém. A možná měl více vážit slova. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.