Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Příčiny vlakových nehod? Lidé špatně odhadují rychlost vlaku

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Brisbane - Nehody na vlakových přechodech jsou stále časté, a to i přes různé bezpečnostní opatření. Proč tomu tak je? Vědci se na to snažili odpovědět a našli jednu možnou odpověď.

Jen si to představte, jedete v autě a přijíždíte k železničnímu přejezdu. V dálce vidíte jak k vám jede vlak. Jste si ale jistý, že jede pomalu a než se k přechodu dostanete, tak už budete dávno pryč.

Spolehnout se na naše instinkty by mělo být jednoduché, jak ale ukazuje počet nehod, něco není v pořádku. Nový výzkum naznačuje, že vnímání přibližujícího vlaku není zdaleka přesné, jak si můžete myslet.

"Zjistil jsme, že většina řidičů vidí vlak v dálce, 85% jej identifikuje ve vzdálenosti 1450 metrů, a to, že se pohybuje směrem k nim, poznají průměrně ve vzdálenosti 1298 metrů daleko," řekl Gregoire Larue, výzkumník z centra QUT.

Když se ale jedná o vysokorychlostní vlaky, lidé velmi často chybují, lidé špatně odhadnou rychlost až o 55 kilometrů v hodině, informuje server sciencealert.com. Ve výsledku se pak může jednat až o 15 vteřinovou rezervu, kdy si lidé v autě myslí, že mají na to, aby bezpečně odjeli z přechodu.

Témata:  vlaky nehody vlaků železnice

Související

Aktuálně se děje

23. listopadu 2024 12:53

Počasí: Hrozí ledovka a může být silná, varují meteorologové

Zimní počasí má sice v následujících hodinách opět ustoupit podzimu, ale ještě v noci a zítra může dělat potíže. Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal výstrahu před ledovkou. Může jít o vrstvu až dvou milimetrů. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.