Twitter v aktualizaci své aplikace pro zařízení s operačním systémem Apple iOS uvedl, že lidé využívající novou službu budou moci mít vedle svého jména modrou ikonu "stejně jako celebrity, podniky a politici". Nová služba znamená konec současného systému ověřování profilů, který Twitter spustil v roce 2009, aby zabránil lidem vydávat se za známé osobnosti, píše AP.

Odborníci podle AP vyjádřili ze změny systému obavy. Dosavadní systém sice nebyl dokonalý, pomáhal však uživatelům určit, zda jsou účty, z nichž čerpají informace, autentické. Firma v aktualizaci nehovoří o tom, že by ověřování profilů mělo být součástí nového systému používání modrých ikon, upozorňuje AP.

Spuštění nové placené služby přichází den poté, co firma zahájila rozsáhlé propouštění zaměstnanců s cílem snížit náklady. Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku.

V pátek Musk uvedl, že rušení pracovních míst je nevyhnutelné, protože Twitter prodělává čtyři miliony dolarů denně. Podnik se podle něj potýká s "masivním poklesem příjmů" v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.

Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát "místem hrůzy", kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.