reklama

Podle šéfa Driveta Adama Szabó firma nyní eviduje přes 1100 pronajatých vozů, což je více než dvojnásobný počet proti letošnímu lednu.

Podle statistik růst zájmu urychlila i koronavirová krize, patrný je během první i druhé vlny pandemie. Mění se i chování zákazníků, stále více se prosazuje prosazuje poptávka na internetu. Ta podle Szabó vzrostla v záři proti letním měsícům dvojnásobně a v říjnu lze očekávat rekordní čísla. On-line pronájem podle něj využívají hlavně zákazníci, kteří se chtějí vyhnout veřejné dopravě a přitom nechtějí kupovat auto na delší dobu. Zájem zvyšují i firmy, které v krizi odkládají nákup nových aut.

Růst zájmu o pronájem hlásí i další firmy. Možnost předplatného začínají nabízet i některé automobilky. V Německu jde například o Volkswagen nebo Porsche. Český trh se ovšem od zejména toho německého stále liší. Češi preferují spíše vozy střední a vyšší střední třídy, nejčastěji ve variantě kombi, zatímco Němci nejčastěji volí menší modely.

Zájem o pronájem a sdílení aut je spojen i poklesem prodejů nových aut. Poptávka po osobních vozidlech za deset měsíců klesla o 21,7 procenta na 165.154 vozů. Naposledy v říjnu trh propadl o 15,6 procenta na 16.835 aut.

reklama