Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kofola zavře jeden závod v Polsku, propustí 137 lidí

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: INT

Krnov - Kofola do konce letošního roku ukončí výrobu ve své pobočce Bielsk Podlaski, kde vyrábí nápoje pro polský trh. Propuštěno bude 137 zaměstnanců.

Jedním z důvodů ukončení výroby je zvyšující se cenový tlak na polském trhu. V polských závodech skupiny Kofola se vyrábějí pouze nápoje pro polský trh. "Uzavření závodu v Bielsk Podlaski tak nemá žádný vliv na výrobu nápojů v jiných zemích, kde skupina Kofola působí," dodala mluvčí Kofoly Jaroslava Musilová.

Předsedkyně představenstva HOOP Polska Simona Nováková řekla, že výrobní kapacity zbylých dvou závodů v Kutnu a Grodzisku Wielkopolském zajistí bezproblémové pokračování výroby a dodávek.

HOOP Polska dnes nahlásila pracovnímu úřadu hromadné propouštění. Podle odhadů půjde o 137 lidí různých profesních skupin. Společnost chce propuštěným zaměstnancům usnadnit nalezení nové práce. Vytvořila kvůli tomu program na podporu celého týmu i jednotlivých zaměstnanců a nechala vypracovat studii místního trhu práce, která vytipuje firmy s možným zájmem o nové zaměstnance.

Kofola je nyní jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě.  Skupině loni stouply tržby meziročně o 14,6 procenta na 7,19 miliardy korun, provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta na 589 milionů. Společnost zaměstnává zhruba 2000 lidí, z toho asi 700 v Česku. Většinovým vlastníkem je společnost KSM Investment patřící rodině Samarasů.

Témata:  Kofola Polsko

Související

Aktuálně se děje

10:25

Po dni klidu další bouřky. Hrozí i výpadky proudu, varují meteorologové

Po úterním dni klidu platí pro dnešek další výstraha před bouřkami v Česku. Podle meteorologů mohou způsobit výraznější komplikace, například výpadky proudu. Stále není vyloučeno zvýšení výstrahy na nejvyšší stupeň. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.