Praha - Nejznámější značkou, která byla známa za socialismu a byla obnovena i po pádu komunismu, je kolový nápoj Kofola, který zná 97 procent lidí. Dobře si také vedla Zatra nebo Favorit. Vyplývá to z průzkumu společnosti Médea Research.
"Pokud měli lidé spontánně uvést jednu značku z minulosti, která je opět na trhu, nejčastěji zazněla Kofola. To je logické, protože lidé si přirozeně více vybavují spotřební zboží, které je jim často na očích," uvedl vedoucí společnosti Médea Research Jan Matějka.
Značka Kofola vstoupila na trh poprvé v roce 1960. Na druhém místě značka Tatra, kterou uvedlo 96 procent respondentů. Třetí nejvyšší byla znalost značky Favorit, kterou znalo 90 procent respondentů a čtvrtá skončila Mototechna s podílem 89 procent.
Známé a oblíbené zůstávají také žvýkačky Pedro (88 procent), stavebnice Merkur (87 procent) nebo obuv Botas (73 procent). Za éry socialismu je znal víceméně každý. Po nástupu tržního hospodářství se ale tyto značky musely vyrovnat se zahraniční konkurencí.
Témata: Kofola, komunismus, potraviny
Související
17. září 2024 10:37
15. května 2018 9:11
19. května 2017 13:42
1. srpna 2016 19:46
27. července 2016 15:14
23. května 2016 13:04