Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kofola či Favorit: Jaké další obnovené značky ze socialismu bodují?

Kofola
Kofola
Foto: INT

Praha - Nejznámější značkou, která byla známa za socialismu a byla obnovena i po pádu komunismu, je kolový nápoj Kofola, který zná 97 procent lidí. Dobře si také vedla Zatra nebo Favorit. Vyplývá to z průzkumu společnosti Médea Research.

"Pokud měli lidé spontánně uvést jednu značku z minulosti, která je opět na trhu, nejčastěji zazněla Kofola. To je logické, protože lidé si přirozeně více vybavují spotřební zboží, které je jim často na očích," uvedl vedoucí společnosti Médea Research Jan Matějka.

Značka Kofola vstoupila na trh poprvé v roce 1960. Na druhém místě značka Tatra, kterou uvedlo 96 procent respondentů. Třetí nejvyšší byla znalost značky Favorit, kterou znalo 90 procent respondentů a čtvrtá skončila Mototechna s podílem 89 procent.

Známé a oblíbené zůstávají také žvýkačky Pedro (88 procent), stavebnice Merkur (87 procent) nebo obuv Botas (73 procent). Za éry socialismu je znal víceméně každý. Po nástupu tržního hospodářství se ale tyto značky musely vyrovnat se zahraniční konkurencí.

Témata:  Kofola komunismus potraviny

Související

Aktuálně se děje

27. října 2025 10:18

26. října 2025 17:49

SPD ani ve vládě nedosáhne svého. Česko zůstane v EU a NATO, potvrdila Schillerová

Nová vláda nebude zpochybňovat členství Česka v Evropské unii a NATO. Potvrdila to místopředsedkyně vítězného hnutí ANO Alena Schillerová. Referendum o vystoupení ze zmíněných organizací přitom patří k hlavním bodům programu hnutí SPD. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy