Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kofole stouply tržby, provozní zisk je ale menší

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: INT

Ostrava – Podle nejnovějších údajů stouply nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí tržby meziročně o 3,3 procenta na 3,504 miliardy korun. Klesl jí však provozní zisk (EBIT).

Provozní zisk Kofole poklesl o 29,2 procenta na 257 milionů korun, a ukazatel EBITDA o 15,5 procenta na 514 milionů korun. „Trh v Polsku stojí za poklesem klíčových skupinových ukazatelů hospodaření EBITDA i EBIT. Kofola ale v Polsku nyní provádí změny, které by do budoucna měly přinést ovoce ve formě vyšší profitability a stabilního růstu," uvedla firma.

Za poklesem ukazatele EBITDA kromě Polska stojí také velké investice do růstu v adriatickém regionu.

„Vedle modernizace výrobní linky a skladů v závodech Kutno a Grodzisk Wielkopolski se management rozhodl soustředit výrobu do dvou výrobních závodů namísto tří," uvedla firma, který jeden polský závod zavře a propustí tam přes 130 lidí.

Společnosti se dařilo v Česku, na Slovensku i ve Slovinsku. „Trh s nealkoholickými nápoji mírně roste, pokračuje však pokles cen v kategorii kolových nápojů a sirupů. Pokud za těchto podmínek stále rosteme, jsem spokojený," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Dosud měla osm výrobních závodů, kromě Polska ještě v Česku, na Slovensku, ve Slovinsku a v Rusku.

Společnost zaměstnává zhruba 2000 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. V licenci Kofola vyrábí a distribuuje nápoje RC Cola a Orangina.

Témata:  Kofola

Související

Aktuálně se děje

10:25

Po dni klidu další bouřky. Hrozí i výpadky proudu, varují meteorologové

Po úterním dni klidu platí pro dnešek další výstraha před bouřkami v Česku. Podle meteorologů mohou způsobit výraznější komplikace, například výpadky proudu. Stále není vyloučeno zvýšení výstrahy na nejvyšší stupeň. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.