reklama

Loni se export tuzemských firem do Německa zvýšil o 8,6 procenta na 1,26 bilionu korun. "Loni jsme za celý rok v Německu podpořili celkem 170 českých firem, letos jsme tuto hranici překročili již na konci července," uvedl generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.

Mezi klienty německé kanceláře CzechTrade, která je dlouhodobě nejvytíženější pobočkou agentury, patří zejména strojírenské firmy, dále firmy z elektrotechnického, automobilového a plastikářského průmyslu. "Největší nárůst zájmu o naše služby je ze strany výrobců potravin, které se snažíme uplatnit v německých maloobchodních řetězcích," dodal ředitel německé pobočky Adam Jareš.

Od roku 2010 se zvýšil export českých firem do sousední země o více než polovinu, import vzrostl o 60 procent. Zhruba 4000 německých investorů drží rovněž největší podíl (21,9 procenta) zahraničního kapitálu v ČR a Německo je s podílem 32 procent nejvýznamnější exportní destinací tuzemských podniků.

reklama