reklama

"V rozvoji elektromobilů chceme hrát klíčovou roli," řekl šéf značky VW Herbert Diess. "Do roku 2025 hodláme prodávat milion elektromobilů ročně a stát se v elektromobilitě jedničkou na světovém trhu," dodal.

VW by tak chtěl za necelé desetiletí prodávat takřka dvojnásobek loňského celosvětového prodeje všech elektrických vozů. Komentátor agentury Reuters ale upozornil, že tento ambiciózní plán trpí opět největším starým neduhem Volkswagenu - posedlostí objemem výroby a prodeje na úkor ziskovosti.

Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn, který po loňském skandálu rezignoval, zadal Volkswagenu cíl stát se do roku 2018 největším světovým prodejcem automobilů a plán prodat deset milionů vozů splnil o čtyři roky dříve. Důsledkem této expanze byla ale podle analytiků komplikovaná a přebujelá struktura skupiny, podkopání efektivnosti a ziskovosti.

Diess chce dosáhnout toho, aby provozní ziskovost značky VW po roce 2025 přesahovala šest procent. V letošním roce se přitom její ziskovost odhaduje pouze na dvě procenta. "Volkswagen se v nejbližších letech radikálně změní. Velmi málo věcí zůstane stejných," řekl Diess.

Volkswagen plánuje i výrazné rozšíření aktivit ve Spojených státech. Firma se chce v Severní Americe změnit z okrajového hráče na významného a ziskového výrobce a zaměřit se tam chce hlavně na rychle rostoucí a vysoce ziskový segment vozů SUV. Do roku 2020 chce VW prodávat 19 modelů těchto velkých a na spotřebu náročných vozů namísto dnešních dvou.