reklama

Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že se denní obrat e-shopů během vrcholu předvánoční sezony přiblížil miliardě korun. Celkem Češi letos ve vánoční sezoně utratí na internetu rekordních 31 miliard Kč.

Ředitel Heureky Tomáš Braverman se domnívá, že tento rok opět ukázal, že on-line obchodníci mají tradičně nejsilnější období kolem druhého prosincového pondělí. Podle něj bylo z pohledu meziročního srovnání silné i pondělí 19. prosince.

Právě tento den padl v největším tuzemském e-shopu Alza.cz denní nákupní rekord. Zákazníci nakoupili během jediného dne zboží za více než 200 miliónů korun. Showroom v Praze - Holešovicích vyřídil objednávky osmi tisíc lidí, přitom průměrná doba čekání činila šest minut.

Podle údajů Heureky Češi, kromě tradičně silné elektroniky, objednávali v těchto dnech nejvíce hračky, knihy a také doplňky pro bydlení. „Lidé najdou díky předvánočním nákupům pod stromečky více než deset tisíc kusů nejnovější knihy Harry Potter a prokleté dítě. Přes devět tisíc žen bude zase po Vánocích vonět vůní Calvin Klein Euphoria," dodal Braverman.

Změna nastala také v oblibě platebních metod – meziročně klesla dobírka, naopak na pětinový podíl vzrostly on-line platební metody. „Zákazníci je před Vánoci volí nejen díky bezpečí, ale také díky rychlosti," dodal ředitel Heuréky.