Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Česku roste zájem o zimní pneumatiky i řetězy, poptávka je až dvojnásobná

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Continental

Praha - Příchod zimy s počátkem roku 2017 zvýšil zájem českých motoristů o koupi zimních pneumatik na dvojnásobek proti stejnému období loni. Dvojnásobná je v lednu i poptávka po zimních řetězech. Loni byly na začátku roku teploty kolem nuly a minimum sněhu.

Více než čtyři pětiny řidičů přitom již mají přezuto od začátku listopadu, kdy začíná platit zákonná povinnost mít za zhoršených podmínek zimní výbavu.

"Důvodem jsou ideální lyžařské podmínky a samozřejmě počasí a s ním spojená horší sjízdnost některých silničních úseků. Z toho důvodu přezují na nové pneumatiky i řidiči v případě, že původní sada pneumatik se blíží ke konci svého života," uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Podle nedávného průzkumu bude mít sněhové řetězy připravené v kufru 55 procent českých řidičů. Dalších 22 procent motoristů si řetězy teprve plánuje koupit a zbylých 23 procent je považuje za zbytečné a spoléhá se na schopnosti auta v kombinaci s pneumatikami.

Například v Rakousku je ale sněhový řetěz nezbytnou výbavou. Tu je nutné použít v případě, že je před vjezdem do střediska značka "Použít sněhové řetězy".

Témata:  pneumatiky zima auto

Související

Aktuálně se děje

9:57

Zvrat v polské prezidentské volbě. Nawrocki vyhrál navzdory prvním odhadům

Poláci rozhodli. V těsném druhém kole prezidentských voleb zvítězil nacionalistický kandidát Karol Nawrocki, podporovaný vládnoucí stranou Právo a spravedlnost (PiS) a administrativou amerického prezidenta Donalda Trumpa. Porazil liberálního starostu Varšavy Rafała Trzaskowského poměrem 50,89 % ku 49,11 % hlasů.

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.