Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Koncern Agrofert buduje v Německu pekárnu za miliardy

Pečivo, Ilustrační fotografie
Pečivo, Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Praha - Podle informací Hospodářských novin (HN) buduje koncern Agrofert v Německu pekárnu za 8,5 miliardy korun, bude vyrábět balené a předpečené pečivo. Část výrobních linek má být v provozu letos na podzim.

Koncern do svých pekáren během tří let investuje deset miliard korun, zbylých 1,5 miliardy v Česku. Nová pekárna zniká ve Wittenbergu, asi 100 kilometrů jižně od Berlína v areálu Babišovy chemičky SKW Piesteritz, což by mělo přinést úsporu v nákladech.

Investice v Německu směřují do jednoho z největších zdejších pekárenských řetězců Lieken, který Agrofert koupil od italské potravinářské firmy Barilla před čtyřmi lety.

V Česku investuje Agrofert do stavby nové pekárny v Rosicích u Brna a do nových linek na výrobu chleba, toustů a sendvičů v Zelené louce u Prahy. V Rosicích firma za 600 milionů korun zbourala starou těstárnu a novou pekárnu otevřela v minulém týdnu.

Agrofert v pekárenství vedle německé firmy Lieken vlastní společnost Penam, která má 12 pekáren a čtyři mlýny v Česku a pět pekáren a čtyři mlýny na Slovensku. V prostějovské firmě Profrost vyrábí zamražené pečivo. V Maďarsku Agrofertu patří výrobce toustového chleba a trvanlivého pečiva Ceres. Roční tržby všech pekáren v koncernu přesahují 20 miliard korun, firmy zaměstnávají víc než 4000 lidí.

Témata:  Agrofert Německo pečivo

Související

Aktuálně se děje

4. června 2025 11:07

Tragický požár na Barrandově. Hořelo v bytě, jeden člověk přišel o život

Tragickou bilanci má úterní večerní požár bytu v panelovém domě na pražském Barrandově. Desítky lidí se úspěšně evakuovaly, jeden člověk ale přišel o život. Příčina požáru je předmětem probíhajícího vyšetřování. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.