reklama

Podle výsledků testů provedených renomovaným institutem SGS, nové benzinové palivo Efecta 95 odstraní až 58 % všech usazenin a sníží tvorbu nových až o 99 %. V případě dieselových motorů se při použití paliva Efecta Diesel čistota vstřikovacích trysek vrátí do původního stavu, tedy k 100% výkonu, již po šestnácti hodinách provozu. Nová paliva Efecta od Benziny tak mají vysoce pozitivní vliv na chod motoru, který se také promítá do zvýšení antikorozních vlastností, vylepšené mazivosti a snížení emisí škodlivých látek.

Benzina nabízí nový typ paliva Efecta zákazníkům na vybraných čerpacích stanicích od začátku března. Do konce dubna pak budou nová paliva dostupná na všech čerpacích stanicích. „Novými palivy Efecta 95 a Efecta Diesel nahradíme stávající Natural 95 a Diesel Top Q,“ řekl Marek Zouvala, vedoucí odštěpného závodu Benzina, a dodal: „Zákazníci v novém palivu dostávají moderní, vysoce efektivní palivo, které navíc pečuje o motory a palivové soustavy jejich aut. Proto jsme zvolili výstižný a mezinárodně srozumitelný název Efecta .“

Aditiva v palivech Efecta obsahují také detergenty, které zabraňují utváření a usazování karbonů. Ty vznikají nedokonalým spalováním a utvářejí tuhé a polotuhé usazeniny ve vstřikovacích tryskách a na ventilech. Moderní motory jsou na takové usazeniny citlivé, a pokud nečistot přibývá, může dojít k narušení optimálního proudění paliva, a tedy ke snížení výkonu, zvyšování spotřeby paliva a k ohrožení chodu celého motoru. Tomu se dá ale zabránit přidáním účinných přísad s čisticí schopností do paliva. Čisticí účinek nových paliv Efecta prokázaly náročné testy Dirty-up & Clean-up a Keep Clean, které provedla česká pobočka švýcarské certifikované laboratoře SGS, jež je světovou jedničkou v oblasti inspekce, verifikace, testování a certifikace. Jednotlivé fáze testu trvají šedesát hodin a v laboratorních podmínkách simulují střídání městského a dálničního provozu.

V prvním testu, kdy byl použit klasický benzín, vzniklo po šedesáti hodinách provozu 205 mg usazenin. V průběhu následujících šedesáti hodin používání paliva Efecta 95 se množství usazenin snížilo na 87 mg. Efecta 95 tak odstranila 58 % nečistot a zároveň zabránila vzniku nových. Dalším testem, kterým benzín Efecta 95 prošel, byl test „Keep Clean“. Podstatou tohoto testu je provoz s aditivovaným palivem a novými ventily. Výsledek předčil očekávání. „V původním testu s běžným palivem vzniklo na nových ventilech 205 mg úsad, zatímco s novými ventily a palivem Efecta 95 to byly pouze 3 mg usazenin. Vzniklo tak o 99 % úsad méně,“ okomentoval výsledky nejnáročnějšího testu Ladislav Fuka ze společnosti SGS Czech Republic, s.r.o.

Palivo Efecta Diesel bylo podrobeno podobným testům. Během druhé, čisticí fáze se ukázalo, že Efecta Diesel vyčistí vstřikovací trysky již po šestnácti hodinách provozu a motor je tak opět schopen 100% výkonu. Dalším pozitivem nového dieselového paliva je jeho snížená pěnivost, což řidiči ocení například při tankování. „Benzina jako jediná síť čerpacích stanic v České republice disponuje certifikací kvality dieselového paliva od renomované společnosti SGS. Věříme, že novinku v podobě paliva Efecta Diesel řidiči na svých cestách náležitě ocení,“ uzavřel Marek Zouvala.

Skupina Unipetrol, která vlastní síť čerpacích stanic Benzina, převzala v roce 2016 dvacet z celkových 68 čerpacích stanic OMV a s 363 čerpacími stanicemi v roce 2016 posílila svůj tržní podíl na 17,6 %. Během ledna a února letošního roku převzala Benzina dalších dvanáct stanic a navýšila tak počet svých čerpacích stanic na 375. Zbylé čerpací stanice převezme do konce roku 2017.