reklama
Andrea Pomeje už má všeho plné zuby a chce rozvod! Splní rozzlobený Jiří svoje výhrůžky? - anotační obrázek
Andrea Pomeje už má všeho plné zuby a chce rozvod! Splní…

Předloňské tržby skupiny byly rekordní. V roce 2014 skupina utržila 16,4 miliardy korun a její čistý zisk činil 2,27 miliardy Kč.

Skupina s více než 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Mezi hlavní aktivity patří především výroba tramvají, příměstských elektrických vlaků, lokomotiv, souprav metra, trolejbusů nebo elektrobusů.

V roce 2016 vyrobila 87 nízkopodlažních moderních tramvají, které dodala například do Helsinek, Bratislavy a Prahy. Skupina vyprodukovala i víc než deset dvoupodlažních vozů pro finskou železnici, soupravy metra pro Petrohrad a lokomotivy pro Německé dráhy Deutsche Bahn. "Zároveň jsme vyrobili desítky trolejbusů a deset nových elektrobusů," uvedla mluvčí.

Z klíčových loňských exportních zakázek uvedla například tramvaje pro německou Saskou Kamenici, neboli Chemnitz, turecký Eskişehir nebo lotyšskou metropoli Rigu.

Skupina firem Škoda Transportation loni zaměstnávala 5327 lidí. Do výzkumu a vývoje každoročně investuje zhruba miliardu korun, loni to byla suma 1,032 miliardy.

Seskupení, které loni založilo novou dceřinou společnost ve Spojených státech amerických, má dceřiné nebo společné podniky v ČR, Německu, Rusku, Polsku a Maďarsku. Její vozy jezdí nejen v Česku, ale také v Turecku, USA, Polsku, Rusku, Itálii a také v Číně.

Ryze český podnik, který vyváží přes polovinu produkce, vlastní devět českých fyzických osob, manažerů skupiny. Patří do ní plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod, v Německu Škoda Transportation Deutschland a předloni ovládla také finského výrobce kolejových vozidel TransTech.

V posledních měsících se hovoří o prodeji skupiny čínské společnosti CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation). Největší výrobce vlaků na světě závěrem loňského roku přiznal zájem o české strojírny prohlášením pro hongkongskou burzu. Podle informací ČTK jednání stále probíhají, ale žádná dohoda není uzavřená.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama