Praha - Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. V e-shopech kupujeme hlavně oblečení, kosmetiku a počítače.
Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36.200. E-shopů mírně ubývá třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíc - 37.200. Sortiment tuzemských e-shopů se loni rozšířil o pětinu.
Víc než třetina (35 pct) lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku, 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Dalších 17 procent platí kartou on-line a devět procent využívá bankovní převod.
Oblečení či obuv si alespoň jednou ročně objedná v e-shopu 49 procent zákazníků. Kosmetický přípravek či parfém si kupuje 39 procent lidí, počítače a notebooky 35 procent. "V letošním roce se bude stále silněji projevovat trend, který nakousl loňský rok - poroste prodej potravin on-line, ruku v ruce s tím, jak se nabídka prodejců bude rozšiřovat do dalších měst České republiky," dodal ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.
"Růst obratu očekáváme mezi 18 a 22 procenty," uvedl výkonný ředitel asociace Jan Vetyška. Podle nedávné studie společnosti Acomware si tři čtvrtiny českých e-shopů kladou letos za cíl zvýšit obrat, 44 procent nárůst podílu na trhu a 38 procent zvýšit známost značky.
Související
19. srpna 2024 5:53
16. ledna 2023 18:33
4. ledna 2023 16:52
27. června 2022 14:04
18. června 2022 8:04