reklama

S námi se podíváte na několik tipů, jak se dá ušetřit. A začít můžeme už na startu samotného byznysu. Profesionální založení s.r.o. dnes nemusí být nijak drahé. I když využijete pomoc, jsou ceny podobné, jako byste vše realizovali svépomocí. Jestliže zakládáte novou firmu, nebo třeba dceřinou společnost, mějte to na paměti. Ušetřit je možné tisíce, ale i desítky tisíc korun.

Když propagace, tak jenom ta efektivní

Mnoho firem doslova vyhazuje peníze za propagaci. Volí kanály, které pro ni nijak vhodné nejsou, a často firmy jenom velmi těžko měří jejich efektivitu. I toto je směr, který se dá označit jako plýtvání. Přitom existuje mnoho jiných, lepších možností. Je to třeba měřitelný SMS marketing, který se aktuálně dostává do popředí. Jak proto, že je to opět něco nového, tak i pro řadu jiných výhod, mezi které patří:

  • Možnosti cílení
  • Nízká cena za odeslané zprávy
  • Vysoká proklikovost v případě odkazů

I provoz kanceláře nebo skladu lze optimalizovat

U velkých firem je jasné, že se neobejdou bez kanceláří, stejně jako se neobejdou bez skladovacích prostor. Zde také vzniká celkem rozsáhlý prostor pro možnost úspory. Hlavně potom v oblasti spotřeby elektřiny. Když se podíváte na klasické žárovky, tak si vezmou v porovnání s LED variantou podstatně více proudu. U velkých kanceláří a skladů to jasně znamená ohromnou spotřebu. Přitom moderní osvětlení skladů, které by využívalo LED světla, sníží danou hodnotu o desítky procent. A takto je možné postupovat i v dalších oblastech. Ideální je prohlédnout si pravidelné výpisy za energii a zjistit, kde jsou klíčové problémy, které je třeba napravit.

Někdy jsou problémem i sami zaměstnanci

Ano, i ti mohou být důvodem, proč má firma zbytečně vysoké výdaje. Komplikace zde mohou vzniknout hned dvě. Ta první je spojena s jejich nízkou produktivitou, vlivem čehož odvedou méně práce, než by bylo potřeba. Jak toto eliminovat?

  • Aplikací moderních pracovních postupů
  • Důslednější kontrolou
  • Výměnou zaměstnance

Druhý problém se může týkat ztrát firemního majetku, včetně zboží. I toto se dá celkem dobře eliminovat. Třeba pravidelnými kontrolami. Lze využívat plošinové váhy, stejně jako lze využívat namátkové kontroly, nebo je možné přijít s různými inovativními kontrolními mechanismy. V některých firmách se osvědčila i hmotná odpovědnost za svěřené zboží.

Jak jste na tom s tiskem?

I když je mnoho věcí možné jednoduše vyřídit online, klasické tištěné dokumenty jenom tak nezmizí. A čím je firma větší, tím více toho také vytiskne. Z toho důvodu je třeba říci, že i toto je oblast, na kterou se je dobré v rámci úspor zaměřit. Doporučujeme používat originální tonery Samsung s co možná největší kapacitou, pořízené za nejnižší ceny. Když k tomu přidáte také levný papír, a tiskárnu nastavíte na úsporný režim tisku, lze také ušetřit stovky, ale i tisíce korun – v závislosti na celkovém objemu vytištěných dokumentů.

Pozor na zbytečnosti

Dáváte zaměstnancům třeba služební telefon, nebo i notebook? Je dobré hlídat si, co kupujete. Skutečně potřebují ty nejnovější a nejlepší modely na trhu? Jenom málokdy. I tudy vede cesta, jak řídit firmu efektivně a zbytečně neutrácet. Mnohdy plně postačí průměrné řešení, které bude na danou práci plně vyhovující. Na jednom kusu tak můžete hravě ušetřit i pár tisíc korun, které následně mohou zůstat ve firemní pokladně.

A jak s ušetřenými financemi využít? Může si je nechat majitel, mohou být investovány do rozvoje firmy, nebo je lze rozdělit mezi zaměstnance – dobrá volba, jak získat lepší pracovní výkony.