Vánoce jsou za dveřmi a nepotrvá dlouho, než začnou prodejci nabízet výhodné zboží v akci. Nakolik je ale opravdu výhodné a kdy jde skutečno o akci a kdy pouze o marketingový trik, jak vás nalákat do obchodu a donutit vás koupit zboží za tu stejnou, ne-li vyšší cenu?
Velká řada slev je podle mnohých odborníků vytvořena uměle. Prodejce sice připevní k výrobku cedulku sleva, to ale ještě neznamená, že bude zboží opravdu levnější.
Nejčastějším trikem je několik týdnu před výprodejem uměle zvýšit cenu, aby ji prodejce mohl znovu snížit na původní úroveň. Slevu tak zákazníkovi skutečně poskytne a jeho jednání není nijak postižitelné, kupující ale ve výsledku nic neušetří.
V případě nákupů dražšího zboží je tedy dobré zjistit si cenu výrobku předem. Zákazník by se měl předem informovat, v jaké cenové relaci se požadovaný produkt, o který má zájem pohybuje.
Není proto od věci začít sledovat zboží, které plánujete zakoupit, už nyní. Případně se dá pokles a zvýšení cen sledovat v několika srovnávačích, které cenu zboží monitorují dlouhodobě.
Výlohy obchodů také často lákají na slevy ve výši desítek procent. Mnohdy jsou ale pouze snahou nalákat zákazníky do obchodu a slevy 70 nebo 80 % se totiž budou většinou týkat pouze drobného zboží. V obchodě také kolikrát najdete pouze několik málo kusů zlevněného zboží, zatímco ceny ostatních produktů zůstanou beze změny.
I v tomto případě se proto vyplatí počítat. Nedbejte tak pouze na výši slevy, ale na celkovou úsporu. 20% sleva na dražší kousek oblečení nebo na elektroniku totiž může být ve výsledku mnohem výhodnější než 80% sleva na drobnosti. Roli také hraje kouzelné slůvko "až". To, že je na plakátu ve výloze napsáno "slevy až 80 procent" v praxi znamená, že o tuto cenu může být zlevněn jen jeden jediný výrobek.
Pokud se chcete vyhnout překvapení, které vás při placení za zlevněnou věc může potkat, dopředu se seznamte s podmínkami akce. Mnoho prodejců uvádí drobným písmem doplňující údaje.
Některé slevy tak platí pouze při nákupu zboží nad určitou částku, jiné při nákupu více kusů zboží nebo při vlastnění členské kartičky.
Někteří prodejci se navíc snaží klást zvláštní podmínky, na to ale ve většině případů nemají právo. Například u nákupu produktu přes internet tak máte nárok ho do 14 dnů bez udání důvodu vrátit, bez ohledu na to, zda jste ho koupili za plnou nebo zvýhodněnou cenu.
Témata: obchody, slevy a výprodeje, zboží
Související
15. listopadu 2024 8:15
13. listopadu 2024 9:21
12. listopadu 2024 8:47
10. listopadu 2024 18:55
8. listopadu 2024 13:15
31. října 2024 15:36