reklama

Vyplývá to ze zprávy s názvem European Digital Progress, kterou dnes zveřejnila Evropská komise.

EU se snaží vytvořit jednotný trh v rámci 28 členských zemí. Přes internet v EU nyní nakupuje 53 procent obyvatel, pouze 16 procent z nich ale nakupuje zboží nebo služby v jiné zemi.

Zpráva také ukazuje, že menší společnosti zaostávají za svými většími konkurenty. Jen 7,5 procenta menších firem v EU prodává přes internet i do dalších zemích. Proti roku 2013 je to nárůst o jeden procentní bod. Z větších společností jich nabízí své zboží k prodeji i v jiné zemi 23 procent.

V rámci EU prodává zboží přes internet 16,7 procenta firem, což je pouze o 3,5 procentního bodu více než před pěti lety. Velké firmy jsou aktivnější, přes internet jich prodává 38 procent. To je o sedm procentních bodů více než před pěti lety.

reklama