Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

General Motors napumpuje do své pobočky v Jižní Koreji 2,8 miliard dolarů

Americký dolar
Americký dolar
Foto: Pixmac

Soul - Jihokorejská vláda jedná o možnostech restrukturalizace ztrátové pobočky automobilky GM Korea. Americká firma General Motors plánuje v příštích deseti letech investovat do záchrany svých operací v Jižní Koreji 2,8 miliardy dolarů (57,5 miliardy Kč).

Minulý týden GM oznámila, že uzavře závod v Kunsanu, jihozápadně od Soulu, a zvažuje další osud zbývajících tří závodů v Jižní Koreji. Firma také navrhla výměnu dluhu 2,2 miliardy USD za akcie, aby získala finanční podporu a daňové výhody od Soulu.

GM požádala Soul, aby poskytl peníze GM Korea prostřednictvím stání Korejské rozvojové banky (KDB), která vlastní v divizi podíl 17 procent. GM požaduje, aby se KDB jako druhý největší akcionář podílela na investici, na základě svého podílu by měla poskytnout zhruba 476 milionů USD.

Podle úředníků je však potřeba nejprve pečlivě přezkoumat návrh, aby se zjistilo, zda investice je dostatečná na záchranu divize, která má 16.000 zaměstnanců.

GM od roku 2015 opustila ztrátové trhy, včetně Evropy, Jihoafrické republiky a Ruska. Toto rozhodnutí zhoršilo problémy GM Korea, která vyráběla množství modelů Chevrolet nabízených v Evropě. Mezi roky 2014 a 2016 vykázala GM Korea ztrátu celkem 1,9 bilionu wonů (36,3 miliardy Kč).

Témata:  General Motors Jižní Korea automobilový průmysl USD (americký dolar) peníze

Související

Aktuálně se děje

4. června 2025 11:07

Tragický požár na Barrandově. Hořelo v bytě, jeden člověk přišel o život

Tragickou bilanci má úterní večerní požár bytu v panelovém domě na pražském Barrandově. Desítky lidí se úspěšně evakuovaly, jeden člověk ale přišel o život. Příčina požáru je předmětem probíhajícího vyšetřování. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.