reklama

Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodními řetězci. Negativně se na tržbách podepisuje zejména uzavření obchodů o Velikonočním pondělí, Velikonoce představují druhý vrchol prodejů po Vánocích.

Společnost Ahold dlouhodobě poukazuje na nejednoznačnost a nadbytečnost tohoto omezení prodeje. Podle mluvčího Jiřího Marečka se více než rok od zákazu potvrzuje pravdivost tohoto tvrzení. "Obchodníci zákonitě pociťují tuto regulaci na tržbách, a to i ve svátky, kdy povinně zavřeno není, protože zákazníci se v omezení neorientují a na nákup jich přijde méně. Prodeje zboží a vše, co je s nimi v dodavatelském řetězci spojeno, jsou bohužel nižší i v tyto svátky," dodal Mareček.

Letos to bude podruhé, kdy bude zavřeno na Velikonoční pondělí. "Lze očekávat, že se stejně jako u jiných svátků, kdy je zavřeno, prodeje přesunou na dny před a po tomto svátku. Celkově to ale nevyrovná propad, který bude uzavřením obchodů způsoben," dodal Václav Koukolíček z řetězce Tesco.

Podle Asociace českého tradičního obchodu omezení prodejní doby zákonem vylučuje rovné podmínky pro podnikání v maloobchodě. Ta považuje za diskriminační hranici 200 m2, která umožňuje provoz pouze prodejnám pod tuto mez. "V praxi to však znamená poškození českých nezávislých obchodníků, neboť pod tuto mez spadají především asijští prodejci, zatímco mnoho jen o trochu větších samoobsluh musí zavřít," řekl předseda asociace Zdeněk Juračka.