reklama

Nabídku odboráři označili za "čísla, která jsou předložitelná všem třem výborům odborových organizací Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí." Odboráři to uvedli na svém webu. Zatím poslední známá nabídka Škody je růst mezd o deset procent. Lze tedy předpokládat, že současná nabídka je vyšší.

"Nastavené 10. kolo kolektivního vyjednávání ... umožnilo poprvé v této etapě kolektivního vyjednávání rovné a férové jednání zaměstnavatele a čísla, která jsou předložitelná všem třem výborům odborových organizací Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí," uvedly odbory.

Kolektivní jednání v automobilce Škoda Auto přitom nedávno vstoupila do ostřejší fáze. Odbory Škody Auto totiž vypověděly dohodu o flexikontech, tedy směně navíc z pátku na sobotu v závodě v Mladé Boleslavi a pohrozily vstupem do stávkové pohotovosti a vypovězením dohody o vícesměnných systémech pracovní doby s tím, že při krachu jednání budou chtít zvýšení tarifů o 14 procent.

Dohodu o vícesměnných systémech pracovní doby uzavřela automobilka s odbory loni v prosinci, platí do konce letošního roku. Klasický systém práce ve Škodě činí 15 směn za týden, továrna v Kvasinách na Rychnovsku má do konce letošního roku fungovat v osmnáctisměnném systému, lakovna v Mladé Boleslavi v sedmnáctisměnném systému. Zaměstnanci se tak mezi sebou dělí také o pracovní soboty. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů, lidé za ně navíc dostávají speciální příplatky.

Průměrná hrubá dělnická mzda ve Škoda Auto činila loni 40.557 korun, tedy zhruba o deset procent víc než v roce 2016.