reklama

Volkswagen minulý měsíc oznámil, že jeho tržby v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 3,6 procenta na 58,2 miliardy eur (1,5 bilionu Kč). Koncern v prvním čtvrtletí dodal zákazníkům rekordních 2,68 milionu vozů, což je o 7,4 procenta více než před rokem.

Analytik EY Peter Fuss uvedl, že provozní výsledky německých automobilových koncernů byly v úvodu letošního roku uspokojivé, a to navzdory negativnímu vlivu silného eura. "Zisk i marže jsou na vysoké úrovni," dodal.

Marže vyjádřená poměrem provozního zisku k tržbám v prvním čtvrtletí v případě BMW dosáhla 12 procent. Na druhém místě se z hlediska marže umístil japonský rival Suzuki (11 procent), třetí příčku obsadil německý podnik Daimler (8,4 procenta).

Z hlediska absolutní hodnoty provozního zisku byla v prvním čtvrtletí jedničkou japonská společnost Toyota, za kterou následovaly německé firmy Volkswagen, Daimler a BMW.