Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ojeté auta VW stojí pořád stejně, i přes aféru Dieselgate

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Volkswagen

Wolfsburg - Po vypuknutí emisní aféry Dieselgate měli majitelé vozů Volkswagen obavy, že jejich auta v důsledku skandálu ztratí na hodnotě. Černý scénář se ale nenaplnil.

Emisní skandál dosud nevedl k žádnému znatelnému poklesu cen ojetých automobilů Volkswagen na německém trhu. Vyplývá to podle agentury DPA z informací výzkumných společností DAT a Schwacke.

Vývoj cen ojetých vozů VW je důležitý mimo jiné pro řadu žalob, ve kterých majitelé po automobilce kvůli emisnímu skandálu požadují odškodné. Pokud by se ceny ojetých vozů snížily, bylo by pro jejich majitele u soudu snazší prokázat, že utrpěli újmu, upozorňuje DPA.

Volkswagen loni přiznal, že do 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.

Témata:  dieselgate Volkswagen

Související

Aktuálně se děje

7. června 2025 8:51

Napětí v královské rodině stoupá: Jak se ke sporu Harryho s Karlem III. staví Camilla?

Královna Camilla se vědomě distancuje od vyhroceného sporu mezi princem Harrym a králem Karlem III. Zdroje blízké britské královské rodině uvedly, že Camilla se do konfliktu mezi svým manželem a jeho mladším synem nevměšuje, i když se situace nadále komplikuje.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Evropská měna EURO, ilustrační fotografie

Analýza

Bulharsko míří do eurozóny, proč jiné státy ne? Konvergenci přitom zvládly i země mimo EU

Bulharsko se chystá vstoupit do eurozóny a od příštího roku vymění své tradiční leva za euro. Podle ekonomů jde o logické vyústění letitého měnového výboru, který pevně svázal bulharskou měnu s eurem. Přijetí eura ale není pro všechny evropské státy samozřejmostí. Zatímco Velká Británie ještě před brexitem euro odmítala a dnes Švédsko, Česko, Maďarsko a Polsko jeho zavedení odkládají, jiné státy euro používají, přestože nejsou členy EU.