Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kauflandu se v Česku daří. Zisk zvýšil o polovinu

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Největší tuzemský obchodní řetězec Kaufland zvýšil ve finančním roce 2017/2018 zisk před zdaněním o 56 procent na 3,08 miliardy korun. Tržby společnosti stouply o jedno procento na 57,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.

"Společnost předpokládá v následujícím období rozvoj obchodních aktivit přibližně stejným tempem jako v předcházejícím období," uvedla firma ve zprávě.

Kaufland loni investoval do výstavby a modernizace prodejen v ČR 120 milionů eur (zhruba 3,1 miliardy Kč). Společnost otevřela čtyři nové prodejny a sedm stávajících zmodernizovala. Nově byly otevřeny prodejny v Kuřimi, Šternberku, Teplicích a Praze-Hloubětíně. Celkem tak provozuje 132 obchodních domů.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) loni v září rozhodl, že Kaufland nesmí požadovat po svých dodavatelích využívání účetního systému Markant a uložil firmě mimo jiné i povinnost odškodnit dodavatele, kteří si systém pořídili. Podle ÚOHS nesmí Kaufland do budoucna vyvolávat ve svých dodavatelích přesvědčení, že účast v účetním systému Markant je podmínkou dodávek zboží do Kauflandu.

Kaufland je největším obchodním řetězcem v ČR z hlediska výše tržeb. Mezi další patří Albert, Tesco, Lidl, Globus, Penny či Makro. Kaufland, který stejně jako Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe, na český trh vstoupil v roce 1998.

Témata:  Kaufland ekonomika obchody

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 11:23

Bolek Polívka před 76. narozeninami prozradil, jestli se vnímá jako důchodce

Bolek Polívka oslaví v létě 76. narozeniny, z čehož vyplývá, že pro úřady je už pěkných pár let důchodcem. Ale pracujícím, jak zdůrazňuje sám populární herec a bavič. Na stará kolena ale musel některé věci změnit. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.