Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kaufland u vlastních značek zredukuje obsah cukru, soli a tuku

Obchodní domy, ilustrační fotografie
Obchodní domy, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Kaufland dnes oznámil, že plánuje do roku 2021 zredukovat obsah cukru, soli a tuku u více než 300 produktů vlastních značek průměrně o pětinu bez užití náhradních látek. K podobnému kroku již dříve přistoupili i další obchodníci.

Rozhodnutí Kauflandu se týká převážně nealkoholických nápojů, sýrů, pomazánek, masa, uzenin a mraženého zboží. "Sledujeme obsažené látky v produktech vlastních značek a zaměřujeme se na to, jakým způsobem je možné zredukovat sůl, cukr a tuk bez používání dalších náhradních látek," uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Lidl uvedl před měsícem novou značku uzenin bez konzervantů a barviv. Nestlé se loni zavázalo, že do roku 2020 sníží obsah cukru u výrobků prodávaných v Evropě o pět procent. 

Mezi roky 2012 a 2016 se snížil obsah cukru v 25 nejprodávanějších tuzemských ochucených minerálních vodách o 10,8 procenta, vyplývá z údajů Svazu minerálních vod.

Globus od letošního června v sortimentu vlastních značek nemá produkty dvojí kvality. "V uplynulých měsících jsme také přitvrdili dohled nad produkty dodavatelů privátních značek. Preventivně kontrolujeme produkty, zda splňují to, co je uvedeno na etiketách a na čem jsme se s dodavateli domluvili," uvedla mluvčí Pavla Hobíková.

Témata:  Kaufland obchody Lidl

Související

Aktuálně se děje

8. května 2025 10:27

Konkláve 2025 začalo. Kdo jsou favorité na nového papeže?

Ve středu se v Sixtinské kapli ve Vatikánu sešli kardinálové, aby zahájili konkláve, tajnou volbu nového papeže. Mezi favority hlasování, které může zásadně ovlivnit směřování katolické církve na desítky let dopředu, nefigurují pouze Evropané, ale také kandidáti z USA, Ghany, Konga či Filipín.

Zdroj: Jakub Jurek

Další zprávy