Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Spory mezi spotřebiteli a podnikateli přibývají. Centrum EU řešilo minulý rok o čtvrtinu více případů

Evropská Unie
Evropská Unie
Foto: European Union

Praha - Evropské spotřebitelské centrum loni pomohlo řešit 608 přeshraničních sporů spotřebitelů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu. Je to o čtvrtinu meziročně více.

Nejčastěji se spory týkaly nákupů zboží a služeb na internetu, problémů v letecké dopravě, ubytovacích službách a nákupu a pronájmu vozidel. Centrum o tom dnes informovalo v tiskové zprávě.

"Tento trend pokračuje i letos, kdy za první pololetí máme o 20 procent více řešených sporů než ve stejném období roku 2015," uvedla ředitelka Evropského spotřebitelského centra Eva Petrážová. Úspěšnost při mimosoudním řešení se podle ní pohybuje mezi 50 a 60 procenty.

Čeští spotřebitelé nejčastěji žádali o asistenci ve sporech s podnikateli z Německa, Lucemburska, Velké Británie, Polska a Slovenska. Stížnosti zahraničních spotřebitelů na české podnikatele přicházely nejčastěji ze Slovenska, Rakouska a Polska.

Témata:  EU obchody

Související

Aktuálně se děje

22. července 2025 20:39

22. července 2025 16:46

22. července 2025 8:53

Meningitida: Proč jde o extrémně nebezpečnou nemoc a jak probíhá přenos?

Složky integrovaného záchranného systému dnes v noci zasahovaly v Roztokách u Prahy kvůli podezření na meningokokovou infekci typu B u zahraničních studentů. Preventivně bylo vyšetřeno 97 osob, všem byla podána antibiotika. Nákaza se u nikoho nepotvrdila a nikdo nemusel být hospitalizován. Proč si ale jedna nemoc vyžádala takové manévry?

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy