Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Spory mezi spotřebiteli a podnikateli přibývají. Centrum EU řešilo minulý rok o čtvrtinu více případů

Evropská Unie
Evropská Unie
Foto: European Union

Praha - Evropské spotřebitelské centrum loni pomohlo řešit 608 přeshraničních sporů spotřebitelů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu. Je to o čtvrtinu meziročně více.

Nejčastěji se spory týkaly nákupů zboží a služeb na internetu, problémů v letecké dopravě, ubytovacích službách a nákupu a pronájmu vozidel. Centrum o tom dnes informovalo v tiskové zprávě.

"Tento trend pokračuje i letos, kdy za první pololetí máme o 20 procent více řešených sporů než ve stejném období roku 2015," uvedla ředitelka Evropského spotřebitelského centra Eva Petrážová. Úspěšnost při mimosoudním řešení se podle ní pohybuje mezi 50 a 60 procenty.

Čeští spotřebitelé nejčastěji žádali o asistenci ve sporech s podnikateli z Německa, Lucemburska, Velké Británie, Polska a Slovenska. Stížnosti zahraničních spotřebitelů na české podnikatele přicházely nejčastěji ze Slovenska, Rakouska a Polska.

Témata:  EU obchody

Související

Aktuálně se děje

27. listopadu 2024 19:02

Karel Šíp prozradil, v čem nikdy nebyl dobrý. Úspěch se stejně dostavil

Karel Šíp ani tento pátek nebude chybět na obrazovce České televize se svou Všechnopárty, která v neděli oslavila 19. narozeniny. Jako moderátor a bavič se navíc proslavil už předtím. Původně se však snažil prosadit jako hudebník. Proč to nevyšlo? 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy