Praha - Evropské spotřebitelské centrum loni pomohlo řešit 608 přeshraničních sporů spotřebitelů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu. Je to o čtvrtinu meziročně více.
Nejčastěji se spory týkaly nákupů zboží a služeb na internetu, problémů v letecké dopravě, ubytovacích službách a nákupu a pronájmu vozidel. Centrum o tom dnes informovalo v tiskové zprávě.
"Tento trend pokračuje i letos, kdy za první pololetí máme o 20 procent více řešených sporů než ve stejném období roku 2015," uvedla ředitelka Evropského spotřebitelského centra Eva Petrážová. Úspěšnost při mimosoudním řešení se podle ní pohybuje mezi 50 a 60 procenty.
Čeští spotřebitelé nejčastěji žádali o asistenci ve sporech s podnikateli z Německa, Lucemburska, Velké Británie, Polska a Slovenska. Stížnosti zahraničních spotřebitelů na české podnikatele přicházely nejčastěji ze Slovenska, Rakouska a Polska.
Související
8. září 2025 15:45
25. srpna 2025 15:09
20. srpna 2025 17:03
29. července 2025 20:23
28. července 2025 9:35
27. července 2025 20:02