Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Krach Thomas Cook zasáhl i Česko. CK Neckermann stopla prodej zájezdů

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixmac

Cestovní kancelář Neckermann, která je v Česku součástí zkrachovalé britské kanceláře Thomas Cook, přestala do odvolání prodávat nové zájezdy. ČTK to řekl místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež. CK Neckermann se postará o české klienty, kteří již na zájezdech jsou, anebo si je zakoupili.

Jedna z největších cestovních kanceláří na světě, britská firma Thomas Cook, kvůli finančním potížím zkrachovala. Česká pobočka Neckermanna se tím ocitla podle Papeže v ekonomické nejistotě a vyčkává, až se vyjasní vlastnická struktura.

Šéf marketingu CK Neckermann Jan Šrámek již ráno ČTK řekl, že neočekává, že by čeští klienti měli problémy s návratem domů. Podle Papeže se to může týkat několika set klientů.

Podle Papeže mohou nastat spíše problémy u Čechů, kteří si koupili zájezd u Thomase Cooka v Německu nebo Británii. Na ně se české zákony o pojištění cestovních kanceláří nevztahují.

S britskou společností mohou být podle Papeže v Česku tisíce klientů. "Situace je standardní, předpokládám, že jsou i hotely předplacené a že maximálně budou potřebovat vyřídit cestu domů. To vyřídí asistenční služby pojišťoven," dodal Papež. Panika by podle něho nastat neměla.

Témata:  cestovní kanceláře Česká republika Thomas Cook CK Neckermann

Související

Aktuálně se děje

2. června 2025 11:23

Bolek Polívka před 76. narozeninami prozradil, jestli se vnímá jako důchodce

Bolek Polívka oslaví v létě 76. narozeniny, z čehož vyplývá, že pro úřady je už pěkných pár let důchodcem. Ale pracujícím, jak zdůrazňuje sám populární herec a bavič. Na stará kolena ale musel některé věci změnit. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.