Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mafra má nového majitele, holding Agrofert ji prodal

Agrofert
Agrofert
Foto: Michael Zelinka / INCORP images

Koncern Agrofert prodal mediální společnost Mafra, chemičku Synthesia a firmu Londa skupině Kaprain podnikatele Karla Pražáka. Vyplývá to z tiskové zprávy skupiny Agrofert. Cena transakce údajně překročila 10 miliard korun.

Investiční skupina Kaprain a společnost Agrofert se dohodly na prodeji chemických závodů Synthesia, společnosti Mafra a společnosti Londa. Stoprocentní majetkový podíl v těchto společnostech získá Kaprain po schválení příslušnými antimonopolními úřady.

"Odprodej těchto aktiv nám umožní se do budoucna více soustředit na klíčové segmenty našeho podnikání, na jejich rychlejší rozvoj a zejména na rychlejší expanzi v zájmových aktivitách a regionech. Zvolili jsme investora, který by měl být pro Synthesii, Mafru i Londu zárukou jejich dalšího úspěšného rozvoje," uvedl předseda představenstva Agrofertu Zbyněk Průša.

"Dnes jsme podepsali naši doposud největší akvizici. Díky akvizici Synthesie výrazně posílíme na evropském trhu speciální chemie a staneme se jedním z nejdůležitějších hráčů v regionu," doplnil majitel skupiny Kaprain Karel Pražák.

Do skupiny Kaprain patří i společnost Spolchemie, která je jedním z největších výrobců pryskyřic v Evropě. Součástí skupiny je také slovenská chemička Fortischem. Všechny zmíněné chemické společnosti dosahují obratu téměř 20 miliard korun a zaměstnávají téměř 3 500 lidí.

Spolu se Synthesií Kaprain kupuje také Mafru, do které spadají média i tiskárna či skupina TicketPortal a provozovatel rádia Impuls. Podle webu ihned.cz cena transakce překročila deset miliard korun.

Témata:  Agrofert

Související

Aktuálně se děje

31. května 2025 4:00

Letní počasí dorazilo. Příští týden bude jen kousek pod tropickou hranicí

Příští týden bude v Česku už prakticky letní. Podle ČHMÚ.cz se denní maxima dostanou až téměř ke třiceti stupňům.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.