Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Německá značka Volkswagen loni dodala na trh o osm procent méně vozů

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Kmenové značce automobilového koncernu Volkswagen loni klesl prodej aut o osm procent na 4,9 milionu. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení. Na rozdíl od stejnojmenného mateřského koncernu ale značka nechce kvůli nejistotě poskytnout výhled na celý letošní rok.

Tržby Volkswagenu i přes nedostatek polovodičů meziročně vzrostly o sedm procent na 76,1 miliardy eur (1,9 bilionu Kč). Zásluhu má na tom prodej aut s vyšší marží. O dvě miliardy na 2,5 miliardy eur se zvýšil i provozní zisk.

"V roce 2022 budeme pokračovat v transformaci a v posilování naší odolnosti. V současné době však není možné předvídat průběh války na Ukrajině a zejména dopady na dodavatelské řetězce a na globální ekonomiku jako celek. Ale v roce 2021 jsme položili pevný základ, abychom zvládli i tuto krizi,“ uvedl ředitel značky Volkswagen osobní vozy Ralf Brandstätter.

Koncern Volkswagen, který je největším výrobcem aut v Evropě a jehož součástí je i česká Škoda Auto, v loňském roce podle předběžných údajů zdvojnásobil provozní zisk na 19,3 miliardy eur. Tržby vzrostly o 12,3 procenta na 250 miliard eur. Letos čeká automobilka zvýšení tržeb o osm až 13 procent.

Témata:  Volkswagen

Související

Aktuálně se děje

24. října 2025 13:56

23. října 2025 19:44

Tajemství dětství Jiřího Mádla. Vyrůstal v lavici se známým politikem z ANO

Jiří Mádl už dávno není dítětem, vždyť právě dnes slaví devětatřicáté narozeniny. Mezi gratulanty možná nebudou chybět ani jeho spolužáci ze střední školy v Českých Budějovicích, jejíž pracovníci mohou být hrdí na své studenty, co později v životě dokázali. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.