U školních potřeb bude letos převažovat důraz na udržitelnost. Řetězce rozšířily nabídku zboží z ekologických či recyklovaných materiálů. Do nabídky se promítá i aktuální situace kolem koronaviru, například Globus nabízí set s rouškou, kterou si mohou děti pomalovat.
Sezonu školních pomůcek zahájila většina prodejních sítí na konci července. Mezi prvními zákazníky jsou zpravidla rodiče prvňáků a dětí prvního stupně. Kampaně "zpátky do školy" řetězce uzavřou na konci srpna, případně začátkem září. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.
Rodiče podle mluvčí společnosti Globus Lutfii Volfové kladou stále větší důraz na ekologické materiály, vyžadují také, aby bylo zboží odolné, pohodlné, pro děti musejí být produkty atraktivní. Globus má v nabídce ekologické sešity, batohy, obuv, ale také boxy na svačiny nebo lahve na pití. V návaznosti na pandemii připravil pro děti set pratelné roušky s fixami na textil. "Máme velký výběr výbavy pro děti od první třídy, letos také rozšiřujeme sortiment pro studenty středních a vysokých škol," dodala Volfová.
České papírnictví Papelote se zaměřuje na sortiment pro dospělé zákazníky a studenty středních a vysokých škol. Podle výkonné ředitelky firmy Denisy Havrdové je aktuální udržitelnost. Obrovský úspěch podle ní každoročně slaví limitovaná edice sešitů vyráběná ze zbytkových materiálů. "Pro letošní podzim jsme rozšířili nabídku kvalitních psacích potřeb s možností dokoupit náplně. Na trh jsme také přivedli lepidlo vyráběné z bramborového škrobu s přidanou mandlovou esencí či kovové nůžky, které se dají brousit a vydrží tak po celý život," řekla.
Podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka je patrná rostoucí orientace zákazníků na kvalitu. Lidé podle něj dávají přednost zavedeným značkám jako Koh-i-noor, Centropen, Maped, Pilot nebo Kores. "Naopak od zboží se známými pohádkovými motivy upouštějí," řekl. Sortiment školních potřeb je v Albertu přizpůsoben velikosti obchodů, například aktovky a batohy jsou dostupné jen v hypermaketech. K batohu je podle Marečka v Alberetech možné pořídit ve stejném designu sáček na přezůvky a penál.
Tesco podle svého mluvčího Václava Koukolíčka letos do nabídky zařadilo více známých značek a rozšířilo nabídku sešitů. Právě o sešity, pera a vybavení do penálů je každoročně podle mluvčí společnosti Kaufland Renaty Maierl největší zájem.
Související
15. listopadu 2024 8:15
13. listopadu 2024 9:21
12. listopadu 2024 8:47
10. listopadu 2024 18:55
8. listopadu 2024 13:15
31. října 2024 15:36