"Cestující s dětmi ve věku osm dní až dva roky, kteří si svá místa zvolí na webu Japan Airlines, uvidí při rezervaci dětskou ikonu na sedadlech, která si vyberou," uvedly aerolinky na své internetové stránce. To podle nich umožní ostatním pasažérům zjistit, že v jejich blízkosti může sedět dítě.
Thank you, @JAL_Official_jp for warnings me about where babies plan to scream and yell during a 13 hour trip. This really ought to be mandatory across the board.
— Rahat Ahmed (@dequinix) September 24, 2019
Please take note, @qatarairways: I had 3 screaming babies next to me on my JFK-DOH flight two weeks ago. pic.twitter.com/kQYQFIqqCD
Uživatele sociálních sítí krok Japan Airlines rozdělil. Někteří nápad přivítali. "To by bylo úžasné, zvlášť na dlouhých letech!" napsal jeden z nich.
Další, převážně rodiče malých dětí, nabádali ostatní k trpělivosti. "Jsou to malé děti, také jsme jimi byli. Musíme se naučit toleranci, jinak brzy zavedeme mapu sedadel, kde sedí lidé dýchající ústy, slintající, trpící plynatostí, opilí a podobně," uvedl jeden z přispěvatelů.
Aerolinky ale varovaly, že ikona dítěte se nezobrazuje při rezervaci přes zprostředkovatele a neobjeví se také v případě, že na poslední chvíli letí jiný stroj.