reklama

Lidl hlásí u špekáčků výrazně vyšší zájem než loni, a to až o několik desítek procent. Podle mluvčí řetězce Zuzany Holé se na nákupech projevuje, že jsou letos lidé více doma. Lidl spustil nabídku k pálení čarodějnic na konci minulého týdne. Kromě špekáčků do ní zařadil různé druhy klobás, burgery nebo rodinné balení krkovice, doplnila Holá.

Penny u typického sortimentu k poslednímu dubnovému večeru zaznamenal nárůst prodejů. "Špekáčky a hořčici kupují zákazníci přibližně ve stejném objemu jako vloni, pivem se zásobují více. Důvodem je pravděpodobně nejen oslava pálení čarodějnic, ale také to, že si zákazníci nakupují zásoby na prodloužený víkend. Pochopitelně se stále projevuje i efekt uzavřených hospod a restaurací," uvedl mluvčí společnosti Penny Market Tomáš Kubík.

Kaufland připravil nabídku k "čarodějnicím" s buřty, klobásami a masem na gril tento týden. Prodejní čísla bude mít, ale podle své mluvčí Renaty Maierl až po prvním květnu.

Kaufland připravil nabídku k "čarodějnicím" s buřty, klobásami a masem na gril tento týden. Prodejní čísla bude mít, ale podle své mluvčí Renaty Maierl až po prvním květnu.

V České republice panuje velké sucho, hasiči proto upozorňují, aby byli lidé při pálení ohňů opatrní. Plošně se podle ministra vnitra Jana Hamáčka (ČSSD) pálení čarodějnic nezakáže, je ale na jednotlivých krajích, jak situaci vyhodnotí. Češi by podle Hamáčka neměli zapomínat, že je dovoleno sdružovat se ve skupinách po maximálně deseti lidech, platí dvoumetrové bezpečnostní rozestupy a na veřejnosti jsou povinné roušky.

Filipojakubské noci se připisuje magická moc. Původně se slavila zřejmě o úplňku, který byl nejblíže dnu přesně mezi jarní rovnodenností a letním slunovratem. Na ochranu před čarodějnicemi se na vyvýšených místech zapalovaly ohně. Do dnešní doby se většinou uchovalo jen rozdělávání ohňů, při kterých se hoduje či zpívá, případně tančí a skáče přes zapálenou vatru. Někde se navíc pálí figurína čarodějnice či košťata.

reklama