"Počet prodaných letních pneu meziročně vzrostl o osm procent a zájem o celoroční pneumatiky dokonce o 24 procent. Celoroční pneumatiky letos tvoří téměř desetinu všech nákupů,“ uvedl ředitel serveru Vojtěch Schwangmaier. Za posledních šest let se podle něj poptávka po celoročních pneumatikách zvýšila téměř čtyřikrát.

První data z letošního roku podle něho nenaznačují, že by Češi kvůli vysoké inflaci volili méně kvalitní značky. Naopak podíl nákupů značek v nejlevnější ekonomické třídě klesl ze 49 na 45 procent. Prémiové značky pneumatik posílily, v prvním čtvrtletí tvořily 40 procent všech nákupů, loni pouze 36 procent, dodal.

Ceny pneumatik se budou podle něho zvyšovat i v průběhu roku. “Poptávka po levných pneumatikách sice od minulého roku klesla, řada výrobců však hlásí navyšování cen už v průběhu jara. Zájem o levné značky se proto může opět zvýšit," dodal Schwangmaier.

Právě ekonomická třída pneu je v současnosti podle něho nejzasaženější v rámci výrobních kapacit kvůli výrobním nákladům i válce na Ukrajině. Do cen se může promítnout vedle dražšího kaučuku i nedostatek průmyslových sazí, které z velké části pocházejí z Ruska zasaženého sankcemi kvůli agresi na Ukrajině. Nová vlna koronaviru v Asii navíc komplikuje dopravu a dál zvyšuje její cenu.

Na konci března skončila povinnost mít za zhoršených povětrnostních podmínek přezuto na zimní pneumatiky. Zimní gumy totiž ztrácejí své lepší vlastnosti při teplotách nad sedm stupňů Celsia.