Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Průmyslová produkce stoupla, stavební meziročně i meziměsíčně klesla

Ilustrační fotografie.
Ilustrační fotografie.
Foto: Jan Zýka, EuroZprávy.cz

Průmyslová produkce v březnu meziročně stoupla o 2,2 procenta, rostla i meziměsíčně o 1,7 procenta. O stejnou hodnotu se ovšem oproti loňskému roku snížila hodnota nových zakázek. Stavební produkce meziročně klesla o šest procent, meziměsíčně byla nižší o necelé procento.

"Meziroční růst produkce nejvýznamněji ovlivnila výroba motorových vozidel, kde se produkce zvýšila meziročně o 42 % a meziměsíčně o více než desetinu. Vedle vlivu nižší srovnávací základy se v tomto odvětví projevilo i zlepšení dodávek komponentů. Ve většině průmyslových odvětví však produkce meziročně poklesla," řekl ředitel odboru zemědělství a lesnictví, průmyslu, stavebnictví a energetiky ČSÚ Radek Matějka.

Pokles zaznamenala výroba a rozvod elektřiny, plynu, tepla a klimatizovaného vzduchu či další odvětví jako například chemický průmysl, hutnictví, slévárenství či těžba a dobývání.

Úřady vydaly meziročně o více než 13 procent stavebních povolení méně, přičemž jejich orientační hodnota klesla o více než 6 procent. Staví se také o pětinu méně bytů.

"Stavební produkce v březnu meziročně klesla o 6,0 %. Meziměsíčně byl zaznamenán také pokles, který byl ale mírnější než v únoru. Zatímco meziměsíční pokles šel plně za pozemním stavitelstvím a inženýrské stavby rostly, k meziročnímu poklesu přispěly oba segmenty stejnou měrou," uvedla vedoucí oddělení statistiky stavebnictví a bytové výstavby ČSÚ Petra Cuřínová.

Témata:  průmysl stavebnictví

Související

Aktuálně se děje

31. května 2025 4:00

Letní počasí dorazilo. Příští týden bude jen kousek pod tropickou hranicí

Příští týden bude v Česku už prakticky letní. Podle ČHMÚ.cz se denní maxima dostanou až téměř ke třiceti stupňům.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.