reklama

Na investice má jít více než 14 miliard korun, což je o něco více než letos. "Chceme zvýšit rating a učinit z Prahy jedno z nejméně zadlužených měst. Orientovat se budeme například na veřejný prostor a zohledněny budou investice, na které se v minulosti nedostalo. Chceme, aby Pražané každou investovanou korunu viděli," řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

V rámci běžných výdajů by nejvíce peněz mělo jít na obnovu vozového parku dopravního podniku, a to 560 milionů Kč. Na granty půjde 224 milionů korun a 100 milionů na odměny učitelů ve školách zřizovaných městem. Oprava a údržba protipovodňových bariér vyjde na 33 milionů. Největší částku z běžných výdajů spolkne doprava, více než 18 miliard korun.

Příprava stavby metra D si vyžádá 800 milionů korun, 390 milionů bude stát výstavba kolektoru pod Hlávkovým mostem. Do Výstaviště v Praze 7 investuje město 237 milionů a 202 milionů do protipovodňové ochrany. Do rozpočtu na rok 2017 bude převedeno 3,3 miliardy Kč nevyčerpaných investic z letošního rozpočtu.

Stavba prodlouženého úseku pražského metra A z Dejvické do Motola stála dopravní podnik (DPP) zhruba 17,8 miliardy korun. Vyplývá to z materiálu, který dnes schválili pražští radní. Prodloužený úsek metra do stanice Nemocnice Motol byl zprovozněn loni v dubnu. V úseku vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.

Městské části dostanou od Prahy dohromady 4,24 miliardy korun, což je asi o 168,3 milionu více než letos. Radní rovněž schválili snížení městského dluhu. Praha s předstihem zaplatí 8,5 miliardy korun z celkového dluhu 31,74 miliardy Kč. Z celkové částky činí nejvíce, 21,33 miliardy korun, dlouhodobé úvěry od Evropské investiční banky.

V letošním prvním pololetí skončilo hospodaření Prahy přebytkem 7,3 miliardy, to je zhruba o 400 milionů meziročně méně. Rozpočet Prahy jako celku skončil k loňskému 31. prosinci přebytkem 12,44 miliardy korun.