reklama

Pětina lidí zastává názor, že "všude je to tak nějak stejně" a dvě procenta dotázaných si myslí, že v Česku mají zákazníci lepší podmínky.

"Mezi více kritické patří spotřebitelé mezi 45 až 59 lety a také lidé žijící v Praze," uvedli analytici.

Důvodem horšího postavení je podle 81 procent oslovených horší kvalita prodávaného zboží a 55 procent Čechů rovněž soudí, že pro nadnárodní firmy je český trh druhořadý. Polovina účastníků průzkumu vyjádřila přesvědčení, že horší postavení českého spotřebitele může být také dáno nízkou mírou znalosti spotřebitelských práv.

Už menšina dotázaných souhlasila s názorem, že za to může nezájem státních institucí, nedostatečná právní úprava nebo fakt, že firmy nedodržují zákonné normy.

Většina českých zákazníků projevila poměrně radikální postoje v případě klamání ze strany firem. Dvě třetiny respondentů by okamžitě odešly k jiné značce či produktu. Stížnost státní instituci by neváhali poslat tři z pěti spotřebitelů, třetina by uvažovala o podání žaloby na výrobce.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama