reklama

Je to o více než tři miliony korun více než v roce 2015. Nejvyšší pokutu dostal řetězec Penny Market. Porušení předpisů zjistila inspekce ve 43 procentech kontrol. ČOI to uvedla v dnešní tiskové zprávě.

"I nadále se inspektoři nejčastěji setkávali s tím, že prodávající neinformovali spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy. Zejména ho pak neseznámili s konečnou cenou, tj. cenou po slevě," uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Nejvyšší pokutu loni inspekce uložila obchodnímu řetězci Penny Market. Celkem dostal 41 sankcí ve výši 5,2 milionu korun. Společnost opakovaně porušovala zákon o ochraně spotřebitele, který mimo jiné prodejci ukládá účtovat za stejnou cenu, s jakou byl spotřebitel seznámen v okamžiku nabídky.

"Zákazník tak mohl v tomto supermarketu v avízovaných slevových akcích koupit například prací prášek, kdy rozdíl mezi účtovanou cenou a deklarovanou slevou byl až 67 Kč nebo jeden kus dárkového setu nápojů, kdy deklarovaná cena byla 199 Kč a účtovaná cena byla 249 Kč," dodal Fröhlich. Vyjádření řetězce ČTK zjišťuje.

reklama