Praha - Deset dálnic a jedna železnice dostaly od vlády zelenou. Jsou prý klíčové, a i když mají starý posudek o vlivu na životní prostředí – a podle Evropské unie se tedy stavět nesmějí – Česká republika s jejich stavbou začne co nejdříve. Vláda chce kvůli tomu schválit speciální zákon. Dohodla se na tom koalice.
Obchvaty okolo Českých Budějovic, Řevničova nebo Frýdku Místku se stavět budou. Bez ohledu na to, že mají starý posudek vlivu na životní prostředí, tzv. EIA. Jsou totiž mezi jednáctkou klíčových staveb, o které se chce postarat přímo vláda.
"Ten návrh řešení je takový, že na schválení, tedy potvrzení té staré EIAchceme udělat speciální novelu zákona o posuzování vlivu na životní prostředí," prohlásil premiér Bohuslav Sobotka.
"Posudky EIA nahradí rozhodnutí vlády. Týká se to staveb, které jsou opravdu nejvíc připravené," doplnil ministr dopravy Dan Ťok.
Mezi priority patří také úseky dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi, část dálnice D1 okolo Přerova nebo třeba dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem. "Zdůraznuji, jak významné jsou ty stavby pro konkurenceschopnost České republiky. Klíčové dopravní stavby se tím vyhnou i několikaletému zpoždění, novelu ale ještě musí posvětit Evropská komise," přidal se ministr životního prostředí Richard Brabec.
O problémových dálnicích a železnicích se starým posudkem EIA dnes také jednala sněmovna. Politici se ale hlavně dohadovali, kdo za co může. Vláda chce speciální novelu projednat ještě v květnu a stejně rychlou práci očekává i od Sněmovny. V ideálním případě se některé klíčové dálnice začnou stavět ještě letos.
Témata: Dan Ťok, Ministerstvo dopravy České republiky, Richard Brabec, dálnice
Související
27. června 2021 16:06
29. března 2021 21:01
23. května 2019 18:48
11. května 2019 22:39
30. dubna 2019 11:04
20. dubna 2019 11:22