Praha - Zelení dnes zahájili předvolební kampaň a budou při ní hojně využívat internet. Dosavadní voliče středopravých stran plánují oslovit tématem modernizace státu a podpory inovativního podnikání. Zaměřit se chtějí také na témata, která slibovala prosadit sociální demokracie, ale v končící vládě na ně nedošlo.
"Chceme představit lidem, že čistá příroda má přímý dopad do jejich životů v tom, že když budeme chránit půdu, nebudeme ji muset tolik hnojit a pak nebudeme muset jíst potraviny, ve kterých jsou chemikálie," popsal ČTK strategii volební manažer Zelených David Seibert.
Druhým pilířem kampaně bude moderní stát. V něm chce strana podle Seiberta představit vizi toho, co už v současnosti existuje v Německu či Kalifornii, kde čistá energie a čisté technologie, moderní inovace přinášejí státu modernizaci, růst, nová pracovní místa. "To je to, co bychom chtěli, aby lidé vnímali, že zelená politika neznamená jenom tu přírodu, ale určité výzvy, jak modernizovat celou společnost," uvedl.
Obrovskou příležitost vidí Seibert v kapitole jistot a bezpečí, protože vládní sociální demokraté podle něj sice přišli se spoustou proklamací týkajících se zlepšení života běžných lidí, ale výsledkem jejich politiky bylo, že se spíše ohlíželi na zájmy korporací a velkých firem zatupovaných lobbisty.
"My k tomuto chceme nabídnout alternativu, podívat se na to očima, že pokud má být pro lidi v Česku život kvalitní, tak to je i o tom, aby za minimální mzdu mohli důstojně žít, aby tady nebyli důchodci, kteří žijí bez dostatku prostředků, nebo problém řešení exekucí," uvedl.
Jelikož Zelení bojují proti záplavě billboardů, která znamená vizuální smog, v kampani je využívat strana nebude. V plánu mají Zelení také kontaktní kampaň. Celkově hodlají do předvolební agitace vložit 12 milionů korun.
Témata: Strana zelených, ekologie
Související
22. září 2024 10:34
29. ledna 2022 14:18
2. prosince 2020 13:35
25. ledna 2020 20:42
27. ledna 2019 13:36
12. června 2018 22:09