Praha - Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) neudělí značku Regionální potravina "tekutým" vejcím společnosti Papei z koncernu Agrofert, která byla favoritem. Firma mluví o předvolebním boji. Resort argumentuje, že se ministr může na základě doporučení rozhodnout jakkoliv.
Produkt Chytrá vejce vzniká tak, že se slepičí vejce rozbijí, tepelně ošetří a nalijí do krabiček.
Koncern Agrofert, který donedávna vlastnil bývalý vicepremiér Andrej Babiš (ANO), je jedním z čelních českých producentů potravin. O tom, že by společnost měla podle hodnotitelů ocenění získat, informoval v červenci Státní zemědělský intervenční fond.
"Přijde nám to úplně absurdní. Je to snad poprvé v historii, kdy ministr říká, že nebude respektovat závěry odborné čtrnáctičlenné poroty. Všechny podmínky pro udělení jsme splnili. Dokonce jsme už od poroty obdrželi poštou oznámení, že jsme na získání značky byli navrženi," řekl ČTK mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. Podle něj se ministr "snaží zatáhnout vajíčka" do předvolebních šarvátek.
"V historii udělování značky Regionální potravina tuto možnost již ministři zemědělství taktéž využili, jednalo se například o výrobek Jelení salám v Královéhradeckém kraji v roce 2011 nebo o výrobek Borůvkový džem v Plzeňském kraji v roce 2014," kontruje mluvčí ministerstva Markéta Ježková.
Nejčerstvějšími držiteli značky se tento týden stalo osm pochutin z Moravskoslezského kraje. Mezi oceněnými výrobky jsou například hovězí šunka nejvyšší jakosti od Řeznictví H+H, farmářský sýr od Vojtěcha Menšíka z Kunčic pod Ondřejníkem nebo karamelový věneček Družstva Naproti.
Témata: Agrofert, vejce, Ministerstvo zemědělství České republiky
Související
15. srpna 2024 13:42
2. února 2024 16:11
28. listopadu 2023 16:01
15. září 2023 19:33
1. září 2023 16:43
31. července 2023 13:58