reklama

"Návrh nařízení jsem připravil ve spolupráci s kolegy z Prahy 1, místostarosty Danielem Hodkem a Richardem Burešem, protože právě centra se problém segwayů dotýká nejvíce. V tuto chvíli obsahuje návrh několik variant, na jakém území by byl zákaz uplatněn. Pokud materiál projde radou, zahájíme vnitřní i vnější připomínkové řízení, jehož výsledkem bude konečná varianta," uvedl Dolínek.

Provoz segway by měl být podle vedení města zakázán na chodnících, stezkách pro cyklisty a chodce a v pěších a obytných zónách. Na vozítkách by pak lidé nesměli podle jedné z variant jezdit na území památkové rezervace a přilehlého území včetně lokality ohraničené ulicemi Legerova, Rumunská, náměstí Míru a Anglická. Jiná verze hovoří o zákazu vymezeném oblastí zákazu vjezdu aut nad 3,5 tuny, tedy území Prahy 1 a části území Prahy 2. Existuje i varianta, podle níž by byl vytvořen speciální seznam ulic a lokalit, kde by byl provoz zakázán.

Praha se rozhodla využít změny zákona o provozu na pozemních komunikacích, který zavádí definici osobního přepravníku, tedy segway, pravidla jeho pohybu a obcím dává možnost nařízením vymezit na svém území místa, kde je provozování osobního přepravníku zakázáno.

Na provoz vozítek si dlouhodobě stěžovali obyvatelé a radnice Prahy 1. Právě tady jezdí vozítek segway nejvíce. Praha 1 dříve navrhovala, aby mohla jezdit jen ve vymezených oblastech, navíc s povolenkami a vybavená GPS. Zakázala už vjezd do průchodu Richterova domu mezi Michalskou ulicí a Malým náměstím. Od srpna loňského roku platí zákaz také pro Kampu. Radnice eviduje desítky stížností od obyvatel, kterým vozítka na chodníku vadí.

reklama