Praha - RegioJet snížil cenu jízdného u pětice linek, na kterých dnes začala jezdit konkurence zelených autobusů německé společnosti Flixbus. Pro společnost Student Agency, která dopravu pod značkou RegioJet provozuje, nejde o první cenovou válku v autobusové dopravě.
Snížené ceny kopírující nabídku Flixbusu čeká cestující na linkách z Prahy do Brna, Českých Budějovic, Českého Krumlova, Plzně, Liberce a Karlových Varů. Týkat se má jen takzvaných kreditových jízdenek, tedy jízdenek pro registrované zákazníky. Ceny online jízdenek bez registrace jsou proti uvedeným novým cenám o 20 až 30 korun dražší.
Důvodem oznámeného snížení cen je vstup konkurence. Flixbus záměr rozšířit síť spojení o 17 českých měst oznámil minulý týden. Kromě akční ceny 49 korun, za kterou bude na spojích k dispozici jen omezený počet míst, souhlasí ceny Flixbusu s výší cen, na které nyní zlevnil RegioJet. Jedinou výjimkou je spojení z Prahy do Liberce, kde společnost Radima Jančury šla s cenou níže než konkurence.
Už šest let trvají soudní spory mezi Student Agency a společností Asiana, kterou žluté autobusy vytlačily z linky mezi Prahou a Brnem. Kvůli zneužití dominantního postavení na trhu následně potrestal Student Agency Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pětimilionovou pokutou.
Student Agency verdikt antimonopolního úřadu napadla u soudu, nicméně celý proces doposud není ukončen. Podle mluvčího Aleše Ondrůje je ale nynější situace se společností Flixbus jiná. Poukazuje na to, že německý konkurent ovládá v Německu 90 procent trhu. Samotná firma přitom oznámila, že v Česku chce do příštího roku vybudovat nejhustší síť linek a zapojit do ní celou republiku, a že tedy RegioJet nelze považovat za dominanta na trhu.
Témata: Student Agency 1, regiojet, Autobusy
Související
28. května 2018 11:58
28. prosince 2017 16:46
23. srpna 2017 12:12
18. dubna 2017 12:41
8. listopadu 2016 11:35
17. srpna 2016 9:45