reklama

Prodávající jsou školeni v tom, aby se lidí ptali, zda si přejí větší a cenově výhodnější porci, nebo aby přidávali k nákupu čokoládu za nižší cenu.

Z průzkumu provedeného v jediném týdnu vyplynulo, že slovním naléháním prodavači přiměli 34 procent zákazníků koupit si větší porci kávy, než lidé původně chtěli, 33 procent k navýšení porce jídla a 36 procent k přijetí čokolády jako bonus za nákup.

Průzkum provedený mezi 2000 dospělými Brity také ukázal, že čelí ročně v průměru 106 nabídkám "výhodného" nákupu jídla. Týdně tak zkonzumují navíc 330 kalorií. Největšímu tlaku jsou vystaveni lidé ve věku 18 až 24 let, kteří tak zkonzumují týdně navíc až 750 kalorií a za rok mohou kvůli tomu nabrat na váze pět kilogramů.

"Obezita je zdravotní výzva naší generace a pokud to nebudeme rychle řešit, můžeme se dostat do bodu, z něhož nebude návratu," uvedla Shirley Cramerová z britské společnosti pro ochranu zdraví veřejnosti. Zároveň vyzvala veřejnost, aby se připojila k boji proti tomuto trendu a využila k tomu třeba i hashtag #JustThisThanks.