Praha - Po třech měsících od zákazu billboardů v ochranném pásmu silnic a dálnic se podařilo odstranit jen zlomek nepovolených reklamních poutačů. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) novému zákonu odporuje umístění zhruba 3000 poutačů, zmizelo jich jen 50.
Novela zákona o pozemních komunikacích nařizuje majitelům odstranit reklamy, které jsou blíž než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Silničáři v září napočítali kolem dálnic a silnic první třídy téměř 7000 reklamních zařízení, z toho asi 3000 jich odporovalo zákonu. Nařízení motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je ale reklamních ploch nejvíc. Celkem se odhaduje, že je v Česku na 25.000 reklamních poutačů.
Jihočeský kraj například od září vyzval provozovatele k odstranění 89 poutačů, z nichž majitelé sami odstranili 38. V Moravskoslezském kraji zatím neodstranili jediný billboard a čekají na podklady od ŘSD.
Na dálnicích začali silničáři s odstraňováním inzertních ploch začátkem října, kdy za účasti médií zakryli a demontovali první reklamní zařízení. Vyvolalo to reakci majitelů poutačů, kteří prostřednictvím Svazu provozovatelů venkovní reklamy vzkázali ministerstvu dopravy ochotu jednat o harmonogramu, podle kterého nelegální plochy sami odstraní. Doposud ale tato jednání nevedla k tomu, aby billboardy od silnic začaly hromadně ubývat.
Podle mluvčího Svazu provozovatelů venkovní reklamy Lukáše Váni začali majitelé poutače sami odstraňovat v polovině listopadu. Práce postupují ale vzhledem k zimnímu období pomalu. Navíc ještě neexistuje definitivní dohoda s ministerstvem, svaz proto zatím nechce zveřejňovat harmonogram, podle kterého chtějí majitelé billboardy odstraňovat.
Témata: billboardy, Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), Ministerstvo dopravy České republiky, dálnice
Související
29. dubna 2018 15:32
10. listopadu 2017 8:07
17. října 2017 10:23
9. října 2017 15:12
8. září 2017 14:07
1. září 2017 15:16