reklama

Novela zákona o pozemních komunikacích nařizuje majitelům odstranit reklamy, které jsou blíž než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Silničáři v září napočítali kolem dálnic a silnic první třídy téměř 7000 reklamních zařízení, z toho asi 3000 jich odporovalo zákonu. Nařízení motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je ale reklamních ploch nejvíc. Celkem se odhaduje, že je v Česku na 25.000 reklamních poutačů.

Jihočeský kraj například od září vyzval provozovatele k odstranění 89 poutačů, z nichž majitelé sami odstranili 38. V Moravskoslezském kraji zatím neodstranili jediný billboard a čekají na podklady od ŘSD.

Na dálnicích začali silničáři s odstraňováním inzertních ploch začátkem října, kdy za účasti médií zakryli a demontovali první reklamní zařízení. Vyvolalo to reakci majitelů poutačů, kteří prostřednictvím Svazu provozovatelů venkovní reklamy vzkázali ministerstvu dopravy ochotu jednat o harmonogramu, podle kterého nelegální plochy sami odstraní. Doposud ale tato jednání nevedla k tomu, aby billboardy od silnic začaly hromadně ubývat.

Podle mluvčího Svazu provozovatelů venkovní reklamy Lukáše Váni začali majitelé poutače sami odstraňovat v polovině listopadu. Práce postupují ale vzhledem k zimnímu období pomalu. Navíc ještě neexistuje definitivní dohoda s ministerstvem, svaz proto zatím nechce zveřejňovat harmonogram, podle kterého chtějí majitelé billboardy odstraňovat.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama