reklama
Obří proti malému! Které upřednostňujete vy? - anotační obrázek
Obří proti malému! Které upřednostňujete vy?

Politolog Jan Kubáček míní, že předpisy kampaň jednoznačně ovlivnily. "Ubylo billboardů jako dosud 'tradičního' dominantního volebního média, naopak se komunikace přesunula více směrem k sociálním médiím a kontaktní kampani," uvedl. Pozoroval také větší výskyt netradičních poutačů na nádražích, na neobvyklých místech ve městech a vesnicích.

Omezení billboardů zbavilo podle konzultanta pro politický marketing Martina Joachymstála veřejnost pocitu politické záplavy. "Nejen díky tomu vidíme mnohem více menších reklamních formátů a sponzorovaných příspěvků. Také podle Kubáčka strany používaly pestré formáty, například volební dopisy, setkávání s voliči a netradiční výlepy. Nebývale vysoký byl také letošní počet televizních a dalších debat, kde si kandidáti cvičí vystupování či argumentaci.

Joachymstál uvedl, že strany a hnutí zatím s limity neumějí příliš pracovat. "Proto jsme svědky relativně mdlých a nevýrazných kampaní spoléhajících na tradiční voličské skupiny a nástroje. Jsem přesvědčen, že v příštích volbách uvidíme mnohem větší míru specializace a tematického zacílení," uvedl.

Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka přineslo nejviditelnější efekt pravidlo o nutnosti podepisování všech propagačních materiálů stran, což komplikuje vytváření grafických podkladů.

– Globe24.cz / ČTK

0 komentářů Napište svůj názor

reklama