Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Dezinformátoři mají žně na Slovensku. Projevuje se efekt sněhové koule

Facebook
Facebook
Foto: Pixabay

Tradiční zpravodajské portály a weby velkých médií mají na Slovensku před nadcházejícími parlamentními volbami největší dosah na veřejnost, po zohlednění počtu zveřejňovaných příspěvků ale mají nejvyšší průměrný dopad na čtenáře internetové stránky se zavádějícím či dezinformačním obsahem.

Plyne to z analýzy nevládní organizace Globsec, která zkoumala přes 400 stránek a skupin na Facebooku a také zhruba 150 portálů a webů.

"Stránky na Facebooku s problematickým obsahem mají velký 'výtlak' na jednotlivý příspěvek. Největší celkový zásah ale mají (mainstreamová) média, protože produkují nejvíce obsahu," řekla dnes novinářům analytička Globsecu Miroslava Sawirisová.

Na kontroverzních stránkách a ve skupinách sociálních sítí dominovaly spekulace ohledně možné manipulace voleb ze strany nevládních organizací či prostřednictvím průzkumů veřejného mínění. Nejvíce pozitivních informací šířily hlavně o krajně pravicové straně Kotlebovci-Lidová strana Naše Slovensko a také o straně Vlast, jejímž volebním lídrem se stal kontroverzní soudce nejvyššího soudu a neúspěšný prezidentský kandidát Štefan Harabin.

Naopak, největší kritice se dostalo exprezidentovi a předsedovi nové strany Za lidi Andreji Kiskovi, ale i nynější hlavě státu Zuzaně Čaputové.

Podle Sawirisové má senzacechtivý obsah větší dosah než tradiční zpravodajství a díky efektu "sněhové koule" na sebe nabaluje značnou pozornost.

Parlamentní volby na Slovensku se uskuteční na konci února příštího roku. Kromě tradičního způsobu vedení kampaně prostřednictvím billboardů strany sází také na propagaci na internetu včetně prezentace na sociálních sítích.

Témata:  Slovensko volební kampaň sociální sítě Facebook fake news a dezinformace Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko

Související

Aktuálně se děje

24. června 2025 20:27

Samosběr jahod není jediný. Jaké ovoce ještě můžete sbírat?

Letní měsíce lákají nejen k výletům a opalování, ale také k čím dál populárnějším samosběrům ovoce. Zatímco jahody jsou dlouhodobě nejznámější a nejdostupnější plodinou, kterou si lidé sami sklízí, nabídka samosběrů se rok od roku rozšiřuje. Co dalšího si tedy můžete z českých sadů a plantáží odnést, když přijdete s košíkem a chutí na čerstvé ovoce?

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy