Tradiční zpravodajské portály a weby velkých médií mají na Slovensku před nadcházejícími parlamentními volbami největší dosah na veřejnost, po zohlednění počtu zveřejňovaných příspěvků ale mají nejvyšší průměrný dopad na čtenáře internetové stránky se zavádějícím či dezinformačním obsahem.
Plyne to z analýzy nevládní organizace Globsec, která zkoumala přes 400 stránek a skupin na Facebooku a také zhruba 150 portálů a webů.
"Stránky na Facebooku s problematickým obsahem mají velký 'výtlak' na jednotlivý příspěvek. Největší celkový zásah ale mají (mainstreamová) média, protože produkují nejvíce obsahu," řekla dnes novinářům analytička Globsecu Miroslava Sawirisová.
Na kontroverzních stránkách a ve skupinách sociálních sítí dominovaly spekulace ohledně možné manipulace voleb ze strany nevládních organizací či prostřednictvím průzkumů veřejného mínění. Nejvíce pozitivních informací šířily hlavně o krajně pravicové straně Kotlebovci-Lidová strana Naše Slovensko a také o straně Vlast, jejímž volebním lídrem se stal kontroverzní soudce nejvyššího soudu a neúspěšný prezidentský kandidát Štefan Harabin.
Naopak, největší kritice se dostalo exprezidentovi a předsedovi nové strany Za lidi Andreji Kiskovi, ale i nynější hlavě státu Zuzaně Čaputové.
Podle Sawirisové má senzacechtivý obsah větší dosah než tradiční zpravodajství a díky efektu "sněhové koule" na sebe nabaluje značnou pozornost.
Parlamentní volby na Slovensku se uskuteční na konci února příštího roku. Kromě tradičního způsobu vedení kampaně prostřednictvím billboardů strany sází také na propagaci na internetu včetně prezentace na sociálních sítích.
Témata: Slovensko, volební kampaň, sociální sítě, Facebook, fake news a dezinformace, Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko
Související
18. listopadu 2024 17:25
16. listopadu 2024 18:52
16. listopadu 2024 7:38
16. listopadu 2024 6:57
29. října 2024 9:09
23. října 2024 19:46