Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Úřad pro zastupování státu letos prodával morčata, housle či porsche. Zájem byl nečekaný

soudy
soudy
Foto: Pixabay

Praha - Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) letos prodal nejednu kuriozitu. Mezi věcmi, které připadly státu z pozůstalostí bez dědiců nebo propadly z trestné činnosti, byly i zvířata.

Na sociálních sítích publikoval úřad nabídky na prodej majetku po celý rok. "Prezentace majetku na facebooku vyšším prodejům výrazně přispívá a letos se úspěšnost zvýšila i s vyšším počtem našich fanoušků," uvedl mluvčí úřadu Radek Ležatka.

Díky facebooku úřad prodal housle či například filatelistickou sbírku, o kterou podle reakce znalce z oboru nečekal žádný zájem. Její minimální cena byla 10.000 korun, nový vlastník za ni zaplatil 15.250 korun. Velký zájem byl na sociálních sítích také o automobil Škoda 110 L, jehož cena vzrostla z 6000 na 54.000 korun. Chtělo ho koupit 36 lidí.

Pracovníci úřadu zaznamenali neočekávané množství uchazečů například o nástěnné hodiny se závažím. "Přihlásilo se 12 zájemců, a cena se tak ze 3000 korun vyšplhala na celkových 16.000 korun," doplnil Ležatka.

Prodal se také třeba automobil Porsche 911 Carrera 997, a to jako soubor náhradních dílů. Doklady k němu byly falešné, takže se vůz nemohl evidovat. Úřad ho chtěl prodat alespoň za 368.000 korun, nakonec na něm vydělal 490.000 korun.

Letos se úřad kromě psů a koček staral mimo jiné o kachny nebo morčata. "Největší případ, kterým se aktuálně zabýváme, je převzetí 87 koní na Benešovsku zabavených kvůli týrání. Takový počet jsme zaznamenali poprvé v historii," podotkl mluvčí.

Témata:  Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových aukce soudy

Aktuálně se děje

1. května 2024 13:27

Hnutí ANO odstartovalo předvolební kampaň. Zveřejnilo její hlavní témata

Při zahájení hlavní fáze kampaně ANO ve Zlíně uvedl předseda Andrej Babiš, že hlavními prioritami hnutí ve volbách do Evropského parlamentu jsou boj proti nelegální migraci, obrana suverenity a odpor proti Zelené dohodě, nazvané Green Deal. Hlavním heslem kampaně před červnovými volbami je "Česko pro tebe všecko".

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy